שנת הלימודים החלה - ושוב מגיעה סערת מכנסונים: הנהלת "תיכון שוהם" ביישוב אסרה הבוקר (יום ג') על כניסת תלמידות משכבה י"ב שהגיעו לטענתה עם מכנסיים קצרים מהמותר ובניגוד לתקנון. כמה מהבנות העדיפו לא להחליף מכנסיים ופשוט חזרו לבתיהן. ממועצת שוהם נמסר מחד כי גם בנים שהגיעו עם מכנסיים קצרים מדי לא הורשו להיכנס לבית הספר, אך מאידך צוין כי העיסוק באורך המכנסיים מהווה טעות בשיקול דעת של ההנהלה.
1 צפייה בגלריה
התלמידות הגיעו עם מכנסיים קצרים מידי לבית הספר ואולצו להחליפן
התלמידות הגיעו עם מכנסיים קצרים מידי לבית הספר ואולצו להחליפן
תלמידת תיכון שוהם, הבוקר
מ', אחת התלמידות, סיפרה: "אמרו לי ללכת להביא מכנסיים אחרים וכשאמרתי שיש לי בתיק – לא הרשו לנו לעשות את זה בשירותים בתוך בית הספר. זה לא נעים להחליף בשיחים שכל היישוב רואה אותך, אז לאחר זמן מה פשוט הלכנו הביתה".
גם על דפני יונה (17), שהגיעה לבית הספר בשעה מאוחרת יחסית משום שהיא משתייכת לקפסולה השנייה, נאסר להיכנס בשל אורך המכנסיים והיא שבה לביתה: "אמרו לי שהמכנסיים שלי לא מכבדים, אז פשוט הלכתי. אני לא יודעת אם היו כאלו שהחליפו מכנסיים בשיחים אבל אני מאוד מקווה שלא היו בנות שהורידו את הכבוד שלהן ככה. זה אבסורד שזה מה שקורה בשנת 2020".
מנגד, הורה לתלמידה בבית הספר הביע בשיחה עם ynet גישה אחרת. "יש תופעה בתיכון הזה שביום הראשון ללימודים מגיעים תלמידי שכבת י"ב במטרה להראות שזו השנה האחרונה שלהם והם מצפצפים על החוקים", הוא אמר. "הם באים עם חולצות קרועות, ללא קוד לבוש והבנות עם מכנסיים קצרים מאוד. חלק מההורים נשארו פעורי פה מהעניין הזה. בנות לובשות מכנסיים ורואים להן את הטוסיק. כשהבת הגדולה שלי רצתה ללכת ככה לא הרשיתי לה".
מבית הספר נמסר: "נמענה כניסתן של תלמידות עם מכנסיים קצרים מאוד שאינם עומדים בקנה אחד עם תקנון בית הספר. הטענה שנשלחו להחליף את הבגדים בשיחים מופרכת".
ממועצת שוהם נמסר בתגובה: "לאחר בירור המקרה אנו דוחים על הסף את הטענה המגדרית על שליחת תלמידות בלבד. נשלחו גם תלמידים וגם תלמידות שהגיעו בלבוש שאינו תואם את תקנון בית הספר. אף תלמיד לא נשלח להחליף בגדיו בין השיחים.
"יחד עם זאת, מדובר לדעת המועצה בטעות בשיקול דעת. בית הספר הוא מקום שבו יש לעסוק בחינוך ובשמירה על בריאות התלמידים ולא באורך המכנסיים. בעידן שבו אנו חיים ייטב אם לא יהיה צורך כלל בדיון מסוג זה. המסר הועבר לכלל בתי הספר בשוהם".
ממשרד החינוך נמסר: "קוד הלבוש מצוי בסמכות ובאחריות בתי הספר. משרד החינוך סומך על מנהלי בתי הספר שהם מפעילים את מיטב שיקול דעתם בסוגייה זו".