לפני כמה שבועות הוקמה מכלאה לכלבים בשטח גבעת האירוסים שבראשון לציון, המיועד להיות שמורת טבע. אזרחים שהבחינו במכלאה החדשה, שנבנתה על שטח פרטי שמהווה חלק מהשמורה, פנו לחברה להגנת הטבע בדאגה.
3 צפייה בגלריה
המכלאה במקום שמיועד להיות שמורה
המכלאה במקום שמיועד להיות שמורה
המכלאה במקום שמיועד להיות שמורה
(צילום: אחאב בקר, "שומרי הגבעות")


"מדובר בשטח קטן יחסית, שסבל בשנים האחרונות מפגיעה והרס קשים, ומאוד חשוב לכולנו לשמור על שמורת טבע איכותית זו מכל משמר", כתב נציג החברה להגנת הטבע, משה פרלמוטר, למהנדס העיר. "אנחנו חושבים שיש צורך דחוף ביותר לפעול להסרת הפגיעה הקשה בשמורת האירוסים".
3 צפייה בגלריה
שמורת האירוסים
שמורת האירוסים
שמורת האירוסים
(צילום: אחאב בקר, "שומרי הגבעות")
בבדיקה של פקחי עיריית ראשון לציון עלה כי מי שאחראית על הקמת היא צעירה. לפני כמה חודשים היא פנתה לשירות הווטרינרי וביקשה להקים מתחם מגודר עבור הכלבים של הבת. האישה פנתה לבעלים של שטח פרטי, המהווה חלק מהשמורה, וביקשה לשכור את המקום.
בפנייה אליו, הודיעה לו הצעירה כי יש לה את היתרים להקים את המכלאה במקום. אלא שהיתרים לבניית מכלאת כלבים בשטח השמורה מעולם לא ניתנו לה.
גבעת האירוסים היא אתר טבע קטן וייחודי, ממנו נהנים תושבי ראשון לציון והסביבה. ניתן למצוא בו כלניות, פרחי שקד, מרגנית השדה וכמובן אירוסים. השטח מיועד להיות שמורת טבע, וארגוני סביבה ואוהבי טבע פועלים על מנת להגן על האזור.
3 צפייה בגלריה
כלבים במכלאה
כלבים במכלאה
כלבים במכלאה
(צילום: אחאב בקר, "שומרי הגבעות")
מעיריית ראשון לציון נמסר: "העירייה רואה בחומרה כל פגיעה בערכי טבע. מינהל תכנון ובנייה בעירייה הוציא צו הריסה למקום. במקביל, מנהל השירות הווטרינרי העירוני ומפקח מחוזי של רשות הטבע והגנים, ביקרו במקום כדי לתחקר את מי שאחראית על הקמת הגידור וכן לבדוק את מצבם הכללי של הכלבים ואופן החזקתם".
הצעירה שהקימה את המכלאה אמרה בתגובה שהיא דווקא פועלת לשמור על השטח ולהפוך אותו לטוב יותר. "זה מקום לגדל בו ירקות ופירות. הכלבים הם שלי. פרטיים. כולם מעוקרים ומסורסים. אימצתי אותם מסיני", אמרה ל-ynet. "אנחנו עושים את השטח להרבה יותר טוב. זאת זכותי. אנחנו מטפחים את המקום. העירייה עושה את זה? זה לא שמורת טבע. איפה השומר? יש שם זבל. אני יוצאת ומנקה את בקבוקי הבירה, הניירות והחיתולים. העירייה לא עושה את זה. אין פה שמורת טבע כי הרשות והעירייה לא עושים שום דבר להגן על הטבע. יהיו היתרים. זה לא העניין".
על צו ההריסה, היא אמרה: "לא צריך להתרגש מכל מכתב ששמים. זה שטח פרטי. זה מיועד להיות שמורת טבע. ברגע שתהיה שמורת טבע - תדברו איתי. הרעיון הוא לטפח את השטח".