2 צפייה בגלריה
עורוב חביב אללה
עורוב חביב אללה
עורוב חביבאללה

המשטרה סיימה לחקור את תאונת הפגע וברח שבה נהרגה לפני שלושה שבועות עוּרוּבּ חביבאללה בת ה-16 מהיישוב עין מאהל, והיום (א') הוגש כתב אישום נגד הנהג, מוחמד גראבה (32) מריינה. מיוחסות לו בין השאר גרימת מוות ברשלנות והפקרה לאחר פגיעה, עבירה שהעונש המקסימלי עליה הוא 14 שנות מאסר.
במשטרה אומרים שבקרוב יוגש כתב אישום גם נגד חשוד נוסף שפגע לאחר מכן בנערה. על פי החשד גם הוא נהג במהירות מופרזת – והיה תחת השפעת סמים. במשטרה טוענים ששני הנהגים היו בעת התאונה בעיצומו של "מרוץ ספונטני".
התאונה אירעה ב-25 ביוני, כאשר חביבאללה צעדה עם חברות בכביש המוביל מהיישוב עין מאהל לנוף הגליל. הנאשם נהג ברכב מסוג טויוטה, ללא ביטוח, מכיוון נוף הגליל, בדרך עירונית שבה מהירות הנסיעה המותרת היא 50 קמ"ש.

2 צפייה בגלריה
זירת האירוע
זירת האירוע
זירת התאונה
בכתב האישום שהגישה פרקליטות מחוז צפון צוין כי "הנאשם נהג בטויוטה בכביש בנתיב השמאלי ואז התקרב בנסיעה מהירה אל הרכב שנסע לפניו, רכב פרטי מסוג מאזדה... לאחר מכן סטה הנאשם עם הטויוטה אל נתיב הנסיעה הימני, נסע במקביל למאזדה ואף הקדים אותה במעט.
"בשלב זה נסע הנאשם במהירות של 76 קמ"ש לפחות לכיוון מעגל התנועה, חצה בנסיעה מהירה את מעבר החצייה הדרומי ונכנס במהירות לתוך מעגל התנועה... הנאשם לא האט את מהירות נסיעתו והתקרב למעבר החציה. על מעבר החציה הלכו באותו רגע עוּרוּבּ, שכבר הספיקה להגיע קרוב למרכז מעבר החציה, וכן שתיים מחברותיה שאך הספיקו לרדת מהמדרכה אל מעבר החציה. הנאשם הבחין בעוּרוּבּ ברגע האחרון, הסיט את הטויוטה שמאלה ואז פגע בה בעוצמה... כתוצאה מעוצמת הפגיעה הועפה עוּרוּבּ אל הנתיב השמאלי, שם נפגעה על-ידי המאזדה".
בכתב אישום צוין שבעקבות הפגיעה האט הנהג לרגע את מהירות נסיעתו, אך מיד לאחר מכן נמלט מהמקום בנסיעה מהירה, תוך שהוא נמנע מלהזעיק עזרה או למסור את פרטיו. באותו ערב הגיעו ששוטרים הגיעו לבית משפחתו של גראבה והודיעו לאביו כי בנו דרוש לחקירה. שעתיים אחר כך הסגיר עצמו הנהג.
נהג המאזדה חשוד גם הוא בנהיגה במהירות מופרזת, וכן בנהיגה תחת השפעת סמים. בקרוב יוגש גם נגדו כתב אישום.