פרופסור יעקב כץ, נשיא מכללת ירושלים, נפטר במהלך ראש השנה. כץ, בן 75 במותו, היה איש חינוך שכיהן בין היתר כראש בית הספר לחינוך באוניברסיטת בר אילן, ראש המכון לחקר החינוך הדתי וראש המזכירות הפדגוגית במשרד החינוך. הוא עלה לישראל בגיל 18 מיוהנסבורג, והיה בין משחררי הכותל במלחמת ששת הימים ומראשוני היישוב אלון שבות.
1 צפייה בגלריה
יעקב כץ
יעקב כץ
יעקב כץ. "היה לו קשר ישיר לראש הממשלה, ייעץ לו 30 שנה"
(באדיבות המשפחה)
בנו, נבו כץ, יועץ לענייני חקיקה לראש הממשלה בנימין נתניהו, סיפר עליו: "הוא היה בן אדם מאד אינטלקטואל מצד אחד, ומצד שני חולה על ספורט, מעורה בפוליטיקה. אבא מיוחד, מצחיק מאוד, היה לו קשר ישיר לראש הממשלה וייעץ לו במשך שלושים שנה.
"הוא היה דעתן ויכול לומר דעה שמנוגדת ל-90 אחוז ממי שנמצא בחדר - אבל מכבד את כל מי שחושב אחרת. הוא שמח שבחרתי בדרך שבחרתי. הייתי מדבר איתו עשר פעמים ביום. הוא אמר לי תמיד 'תגיד את מה שאתה חושב, לא מה שאנשים רוצים לשמוע'".
ראש הממשלה בנימין נתניהו ספד לכץ ברשתות החברתיות: "רעייתי שרה ואני, ובנינו יאיר ואבנר, מבכים את הליכתו של ידיד משפחתנו, יקירנו פרופסור יעקב כץ הבלתי נשכח. מותו הפתאומי זעזע אותנו עד עמקי נשמתנו. יענקל'ה היה לי כאח. במשך 30 שנה הלכנו יחד בדרך משותפת. הוא תמיד צעד לצידנו, ברגעים של קורת רוח ושמחה ועוד יותר ברגעים של אובדן ועצב. לא היה איש ישר לבב ממנו. תמיד פעל בצניעות אצילית ומעולם לא ביקש דבר לעצמו".
כץ הותיר אחריו את רעייתו שלומית, שבעה ילדים וכארבעים נכדים.