האפיפיור לשעבר בנדיקטוס ה-16 חלה לאחר שחזר לוותיקן מביקור בארץ מולדתו גרמניה, והינו "חלש ביותר". כך דיווח היום (ב') העיתון הגרמני Passauer Neue Presse.
עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ
2 צפייה בגלריה
האפיפיור פרנסיסקוס ו האפיפיור בנדיקטוס ה 16 אפיפיור
האפיפיור פרנסיסקוס ו האפיפיור בנדיקטוס ה 16 אפיפיור
בנדיקטוס ה-16 (ימין) לצד יורשו בתפקיד, האפיפיור פרנסיסקוס
(צילום: רויטרס)
בנדיקטוס בן ה-93, כך לפי הדיווח, חלה בשלבקת חוגרת וסובל מפריחה בפניו ומהתקפים של כאבים עזים. הדיווח בעיתון הגרמני מסתמך על פיטר סיוולד, הביוגרף של האפיפיור שהדהים את העולם הקתולי כשפרש מתפקידו ב-2013 – הראשון שעשה זאת זה כ-600 שנה.
"לפי סיוולד האפיפיור-אמריטוס חלש מאוד כעת", נכתב בדיווח הגרמני. "החשיבה והזיכרון שלו צלולים, אבל קולו בקושי נשמע". סיוולד, כך לפי הדיווח, ביקר את בנדיקטוס ברומא בשבת והעניק לו עותק של הביוגרפיה שלו. "בפגישה, למרות המחלה שלו, האפיפיור-אמריטוס היה אופטימי והכריז שאם כוחו ישוב אליו הוא עשוי לכתוב שוב".
2 צפייה בגלריה
ביקור ראשון מחוץ לאיטליה מאז הפרישה. בנדיקטוס ב-2013
ביקור ראשון מחוץ לאיטליה מאז הפרישה. בנדיקטוס ב-2013
ביקור ראשון מחוץ לאיטליה מאז הפרישה. בנדיקטוס ב-2013
(צילום: AFP)
בנדיקטוס, ששם לידתו הוא יוזף רצינגר, ערך ביוני ביקור בן ארבעה ימים באזור מולדתו בגרמניה, במדינת המחוז בוואריה. הוא נפגש שם, בעיר רגנסבורג, עם אחיו הגדול והגוסס ג'ורג', כומר בעצמו, שהלך לעולמו ב-1 ביולי. היה זה ביקורו הראשון של בנדיקטוס מחוץ לאיטליה מאז ההתפטרות הדרמטית שלו לפני שבע שנים.
אחרי שפרש ב-2013, כשמונה שנים אחרי שהתמנה לתפקיד עם מותו של האפיפיור יוחנן פאולוס ה-2, האפיפיור לשעבר עבר לגור במבנה קטן ששימש כמנזר בתוך הוותיקן.
לאחר שפרש השתדל לשמור על פרופיל נמוך והבטיח שלא להתבטא עוד בנושא ניהול הכנסייה, אלא להותיר את המשימה באופן בלעדי בידי יורשו בתפקיד, האפיפיור פרנסיסקוס – אם כי לעתים הפר את ההבטחה הזו. בניגוד לבנדיקטוס שנחשב לאפיפיור שמרן, פרנסיסקוס נחשב לפתוח יותר, וקידם מספר רפורמות בכנסייה הקתולית.