בעוד ההפגנות בבלפור ובת"א נמשכות, המחאה נגד ראש הממשלה חוצה גם יבשות. בשיחה עם אולפן ynet מסבירים אופיר גוטלזון ורחלי בטיש-לבקוביץ', תושבי פאלו אלטו שבקליפורניה, מדוע הצטרפו לגל המחאה, שנמצא כל כך רחוק מהם.
"ההצטרפות למחאה בעצם נובעת מתמיכה במפגינים בארץ. אנחנו בעד מחאה בשם הדמוקרטיה, בעד מחאה שגורסת כי נאשם בפלילים לא יכול לכהן כראש ממשלה", אומר אופיר, ומוסיף: "אנחנו חושבים שמה שקורה בארץ מאוד חשוב, אנשים יוצאים לרחובות וזו הדרך שלנו להצטרף אליהם ולתמוך בהם גם מכאן".
1 צפייה בגלריה
 הפגנות נגד ראש הממשלה
 הפגנות נגד ראש הממשלה
"לכולנו יש משפחה בישראל ואיכפת לנו מהדמוקרטיה". מחאת הדגלים השחורים בבלפור
(צילום: אסף קמר)
גם רחלי מציינת כי חרף הריחוק הגאוגרפי, הנעשה בישראל עדיין קרוב לליבה: "יותר מכל, אנחנו ישראלים. לכולנו יש משפחות, קולגות וחברים בארץ, וחלקם משתתפים במחאה. אנחנו מבקשים לתמוך בהם".
יש מי שיבקרו גם אתכם, אתם חיים במדינה אחרת מבחירה, ומלינים על מה שקורה בארץ
אופיר: "אני חושב שכמו שלא שואלים גברים למה הם תומכים במחאות של נשים, גם כאן אין מקום לשפוט אותנו. גם אנשים בישראל מושפעים מדברים שקורים במקומות אחרים בעולם ואין פסול בלהפגין בשל כך. אני ישראלי ויש לי משפחה בארץ ואני דואג לדמוקרטיה בישראל. צריך לזכור שישראל היא הבית של כל היהודים בעולם".
רחלי: "אני חייבת להודות שהייתה לי באמת התחבטות בנושא, והגעתי למסקנה שאני לא הראשונה שמתערבת או מביעה דעתי על מה שקורה בארץ. המחאה שלנו זכתה גם להרבה פרגון והד חיובי מהמפגינים בארץ".
ואיך התגובות בתוך הקהילה בקליפורניה?
רחלי: "בקליפורניה וכפי שאמרתי, גם בישראל, עוטפים ומחזקים אותנו. מעודדים אותנו להמשיך. קיימנו הפגנה בפאלו אלטו ביום שישי ומאז קמו קבוצות נוספות בלוס אנג'לס, בוסטון, מיאמי ואטלנטה. אנחנו הולכים וגדלים וזאת כי דווקא הציבור בארץ מחפש את זה".