שי חי כהן, תושב בת ים, הגיע אתמול (ראשון) בשעות הצהריים לצלול בחוף הסמוך למגדל השעון ביפו, והבחין בנוזל שחור שנשפך לים. המקרה קומם את כהן, שתיעד את המקרה, ופרסם אותו בפייסבוק. הפוסט זכה חמאות שיתופים ותגובות. הנוזל שנשפך התברר לאחר מכן כזליגה של מים שנועדו לשאיבה.
"מעבר למקרה עצמו, חשוב לי שתהיה מודעות לשמירה על הים שלנו, ולהבנה שאי אפשר להזרים אליו כל פסולת ולנהוג בחוסר אחריות", אמר כהן.
2 צפייה בגלריה
שפכים המוזרמים לים ביפו
שפכים המוזרמים לים ביפו
מים שחורים ביפו
(צילום: שי חי כהן)
בעיריית תל אביב-יפו הצרו על המקרה, וציינו כי "מדובר בתקלה יוצאת דופן ואנחנו מצרים עליה. הצילום מתעד ביובית שהגיעה למקום על מנת לטפל בסתימה של תחנת השאיבה הסמוכה לחוף. החול נשאב, אך לצערנו זה גרם לכך שחלק מן המים שהיו מיועדים לשאיבה זלגו לים. לאחר שיחרור החסימה והפעלה תקינה של התחנה, המפלס במובל ירד והזרימה לים פסקה. עיריית תל אביב יפו תפעל להפיק לקחים על מנת להמשיך ולצמצם מקרים כאלו בעתיד".
2 צפייה בגלריה
שפכים המוזרמים לים ביפו
שפכים המוזרמים לים ביפו
המים שהוזרמו לים
(צילום: שי חי כהן)
רק בחודש שעבר, חופי תל אביב-יפו הפכו לשחורים בעקבות הזרמה של מי נגר ממערכת הניקוז העירונית, שאירעה בשל אי ספיקה של מערכת הניקוז שמובילה ביוב למכון השפכים של גוש דן. זאת בעקבות הגשמים הראשונים. במי הנגר היו בין היתר שאריות של לכלוך, שמנים ומזהמים אחרים שנאספו מרחבי העיר ומהכבישים.