2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
(צילום: יואב דודקביץ)
בית המשפט המחוזי בירושלים קיבל היום (חמישי) את בקשת הנאשמים בתיק 4000 - ראש הממשלה בנימין נתניהו ובני הזוג שאול ואיריס אלוביץ' - ודחה את המענה להגשת כתבי האישום בתיקי האלפים בכ-40 יום, עד 29 בנובמבר, לאחר הדיון בבקשות לגילוי חומרי חקירה.
מוקדם יותר היום הגישו עורכי דינו של ראש הממשלה בקשה לבית המשפט המחוזי בבירה לדחות את הגשת המענה לכתב האישום, עד לאחד דיון בבקשות לחשיפת ראיות חסויות. דחיית הגשת המענה לכתב האישום אינה מחייבת את דחיית דיוני ההוכחות שצפויים להתחיל בינואר 2021, אך סביר להניח כי צוותי ההגנה יגישו בקשות דחייה נוספות.
"ללא הכרעה בבקשה הנוגע לגילוי חומרי חקירה- המבקש נדרש להגיש כתבי דין מהותיים לבית המשפט הנכבד כשחלק מהראיות המרכזיות ביותר בהליך אינן גלויות בפניו", נכתב בבקשה.
2 צפייה בגלריה
שאול ואיריס אלוביץ'
שאול ואיריס אלוביץ'
שאול ואיריס אלוביץ'
(צילום: אוראל כהן)
המועד האחרון להגשת מענה לכתב האישום נקבע ל-18 באוקטובר, ואילו דיון בבקשות הנוגעות לחומרי החקירה נקבע ל-15 בנובמבר. על כן הציעו פרקליטי נתניהו להקדים את הדיון בבקשות, או לחילופין לדחות את המענה לכתב האישום עד לאחר הדיון.
גם פרקליטיהם של הזוג אלוביץ, עו"ד ז'ק חן ומיכל רוזן-עוזר, הגישו בקשה דומה, מאחר ולדבריהם בשבוע שעבר הודיעה להם הפרקליטות כי על אף שבעבר נמסר להם כי חמשת המכשירים הניידים של אילן ישועה הוחזרו אליו, בבדיקה נוספת נמצא אחד המכשירים במשטרה.
"מדובר בחומר ראיות מהותי מאין כמוהו", כתבו עורכי הדין חן ורוזן-עוזר "כאשר זה המצב וההגנה עדיין נאבקת לקבל את תמונת חומרי החקירה - כיצד ניתן לצפות ממנה שתגיש מענה לכתב האישום?".
הדיון בבקשות הנאשמים לגילוי ראיות חסויות ועיון בחומרי חקירה צפוי להתקיים, כפי שצוין, ב-15 בנובמבר, ולבקשת הנאשמים שלושת שופטי ההרכב ישתתפו בדיון, בניגוד להליכים משפטיים רגילים בהם דיונים מקדמיים מתנהלים בפני ראש ההרכב בלבד. הנאשמים קיבלו פטור מהתייצבות לדיון.