אחרי שהתגברו על המשברים בתשתיות החשמל והמים, תושבי בקעת הירדן מתמודדים כעת עם אתגר נוסף. מכשיר התשלומים של הדואר התקלקל והם נאלצים לנסוע יותר משעה כדי לבצע פעולות פשוטות כמו תשלום ביטוח לאומי ומס הכנסה.
1 צפייה בגלריה
דואר נע
דואר נע
רכב דואר נע, ארכיון
רכב "דואר נע" של דואר ישראל משמש מאז ומתמיד את היישובים הקטנים במועצות האזוריות לקבלת דברי דואר, אבל גם לביצוע תשלומים. רוב התשלומים שמתבצעים בעזרת הדואר הנע הם של המדינה – מע"מ, מס הכנסה, ביטוח לאומי ואגרות נוספות.
לתושבי המועצה האזורית בקעת הירדן יש רכב דואר נע שמשמש אותם לביצוע תשלומים וקבלת הדואר. בחודש האחרון, לטענתם, לא ניתן לבצע תשלומים בעזרתו, "בגלל תקלה לא מובנת. עד לרגע זה לא מצאו לנכון לתקן את התקלה", סיפרה גזברית המועצה, אורית ארציאלי. "הדואר גורם לנו להיות חייבים כסף למדינה, כל תשלומי המיסים והאגרות נעשים רק דרך הדואר".
ארציאלי סיפרה שניסתה כמה פעמים לקבל מענה בנושא, אך ללא הצלחה. "בדואר ישראל הפנו אותי מפקיד לפקיד ואף אחד לא מתייחס. הזוי שבתקופת הקורונה, שמדגישה את חשיבות הבידוד החברתי, אין ולו קופת תשלומים אחת שעובדת בכל רחבי הבקעה. אנחנו נאלצים לנסוע שעתיים וחצי נסיעה לכל כיוון כדי להפקיד את כספי הציבור, זה פשוט מחדל".
לאחרונה שלחה המועצה מכתב בנושא לדואר, וכעת היא מחכה לתשובות. "שיאי הציניות של דואר ישראל מפתיעים בכל פעם מחדש", אמר ראש המועצה דוד אלחייני. "מאבקי כוח אינם מעניינים את תושבי הבקעה. התפקיד של הדואר הוא לתת שירות לכל חלקי הארץ, כנראה שהצבי המפורסם של הדואר נכנס לבידוד".
מדואר ישראל נמסר בתגובה: "הפנייה התקבלה במשרדנו הבוקר והנושא הועבר לבדיקה".