השרה לשוויון חברתי וגמלאים מירב כהן הביאה היום (ד') לקבינט הקורונה מתווה לתמיכה באזרחים הוותיקים במהלך הסגר השני. בין היתר תינתן העדפה בקדימות בתור בשירותים ציבוריים וצרכניים כמו בנקים, רשתות מזון, דואר, קופות חולים ועוד.
2 צפייה בגלריה
קשישים בשוהם
קשישים בשוהם
אזרחים ותיקים מתעמלים בחוץ בשוהם. קדימות בתור ועידוד לצאת החוצה
(צילום: ניצן דרור)
בניגוד לסגר הראשון, אז נקראו תושבי ישראל להימנע ממפגש עם סבים וסבתות, המתווה החדש דווקא מעודד מפגש בין אזרחים ותיקים לבני המשפחה, למרות הסיכון שכרוך בכך. "כדי להקל על הבדידות יש לאפשר לאזרחים הוותיקים לפגוש את ילדיהם בצורה בטוחה, במפגשי אחד על אחד, בחוץ או במרפסת, ועם מסכה", נכתב במתווה.
כמו כן, במסגרת המתווה המדינה תעודד את האזרחים הוותיקים לצאת מהבית מדי פעם להתאווררות "בצורה בטוחה" וכן להסביר שהשמירה מפני הקורונה לא צריכה לבוא על חשבון יציאה לטיפולים ולבדיקות רפואיות.
2 צפייה בגלריה
מירב כהן
מירב כהן
השרה לשוויון חברתי וגמלאים מירב כהן
(צילום: ינאי יחיאל)
במסגרת המתווה דורש המשרד כי יתנהל דיון דחוף בקבינט הקורונה "כדי לוודא שאוכלוסייה זו מקבלת את כל ההגנות והשירותים הנדרשים במוסדות ובקהילה – בדיקת סטטוס תוכנית מגן אבות ואמהות, ניהול ביקורי משפחות בקהילה ובמוסדות, מערך הבדיקות בבתי האבות, חוסן כלכלי של המוסדות, הצגת סטטוס יישום תוכנית 'מגן זהב' ומערך התמיכה הנפשית".
המתווה מציע כי במקום סגירה מוחלטת של בנק הדואר במסגרת הגבלות הקורונה, תהיה "קבלת קהל ייעודית לאזרחים הוותיקים שאינם בעלי חשבון בנק", מדי בחודש, כדי שיוכלו לקבל את קצבת הזקנה.
במשרד לשוויון חברתי וגמלאים התנגדו להצעה שהועלתה במהלך הדיונים, שלפיה יהיו שעות ייעודיות ליציאת אזרחים ותיקים מהבתים. לטענת המשרד, מדובר בפתרון ש"מייצר גילנות ומציג את האוכלוסייה כמוחלשת". כמו כן, לטענתם הפתרון "יושם בכמה מדינות באירופה כהנחיה לא פורמלית וזכה לביקורת ציבורית על השעה שנבחרה".