אקוודור עוקבת בדריכות אחרי צי גדול של כ-260 סירות דיג, רובן סיניות, השוהה כעת בסמוך לאיי הגלפאגוס. שר ההגנה אוסוולדו חארין הודיע כי ארצו הגבירה את פעילותן של סירות הסיור שלה באזור, בשל החשש שכלי השיט הזרים ייכנסו לאזור המוגן שסביב האיים, ויפגעו ביצורים הימיים הנדירים שם.
עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ
4 צפייה בגלריה
איי גלאפגוס אקוודור
איי גלאפגוס אקוודור
מעולם החי של הגלפאגוס. חשש ליצורים הימיים
(צילום: shutterstock)
4 צפייה בגלריה
איי גלאפגוס אקוודור
איי גלאפגוס אקוודור
(צילום: shutterstock)
באיי גלפאגוס, השוכנים כ-1,000 קילומטרים ממערב לאקוודור היבשתית, יש צמחייה ובעלי חיים נדירים רבים, וסביבת החי בהם סייעה לחוקר האנגלי צ'רלס דרווין לפתח את תורת האבולוציה שלו. בשנת 2007 הוכרזו האיים כאזור בסיכון בשל גידול האוכלוסין בהם, הדיג והתיירות, שמהם נשקפה סכנה לאוצרות הטבע שם. בשנת 2010, אחרי שאקוודור הקדישה מאמצים כדי להפחית את הסכנה, הוסרה הגדרת האיים כאזור בסיכון.
סירות דיג סיניות מגיעות מדי שנה אל סמוך לאזור הכלכלי הבלעדי הסובב את הגלפאגוס, במטרה לתפוס בעלי חיים ימיים שונים, בהם כרישי פטיש, הנמצאים בסכנת הכחדה. אלא שלפי גורמים באקוודור, מספר הסירות שנצפו שם הפעם חריג בגודלו. שר ההגנה חארין הודיע שהרשויות מתכוונות למנוע מקרים כמו זה שאירע ב-2017, אז נתפסה באזור הגלפאגוס ספינת דיג סינית ועליה 300 טונות של יצורים ימיים שלכדו הדייגים, בעיקר כרישים.
4 צפייה בגלריה
אקוודור שר הגנה אוסוולדו חארין חשש מ סירות סיניות ליד גלפאגוס
אקוודור שר הגנה אוסוולדו חארין חשש מ סירות סיניות ליד גלפאגוס
שר ההגנה חארין. למנוע תקרית כמו ב-2017
(צילום: EPA)
אף שהסירות טרם נכנסו לאזור הכלכלי הבלעדי שסביב הגלפאגוס, גורמים באקוודור מזהירים כי עצם הנוכחות הערה שלהן שם עלולה לגרום נזק חמור למערכת האקולוגית הימית באזור. השרה לאיכות הסביבה של אקוודור לשעבר, יולנדה קקבדסה, אמרה ל"גרדיאן" הבריטי: "הגודל של הצי הזה והאגרסיביות שלו נגד היצורים הימיים הם איום גדול על המאזן של היצורים באזור הגלפאגוס".
לפי BBC, נשיא אקוודור לנין מורנו הודיע שאקוודור תתייעץ עם מדינות אחרות באמריקה הלטינית השוכנות לחופי האוקיינוס השקט – קולומביה, פרו, צ'ילה, פנמה וקוסטה ריקה – כדי לגבש תגובה משותפת ל"איום" הנשקף מכלי שיט בינלאומיים באזור.