בבית החולים וולפסון שבחולון מת הערב (יום ב') מפצעיו עומר כחיל, תושב יפו בשנות ה-20 לחייו שנורה לפני כשבוע בעיר. הוא הותיר אחריו אישה וילדה כבת שנתיים. בכך עלה מספר הנרצחים בחברה הערבית ל-53 בני אדם מתחילת השנה.
3 צפייה בגלריה
עומר כחיל
עומר כחיל
עומר כחיל
תושבים בעיר שהכירו את המנוח, שעבד במאפייה, אמרו כי הוא "תמיד היה בקשר טוב עם כולם, תמיד עזר בלי להסס. כולם הופתעו מהירי הזה. הוא נרצח בדם קר ולא היה מסוכסך עם איש. "אם עומר נורה - זה יכול לקרות לכל אחד", הוסיפו, "גם לנשים, ילדים וקשישים".
3 צפייה בגלריה
זירת הירי ביפו
זירת הירי ביפו
זירת הירי ביפו

"עומר היה אדם נהדר, הם רצחו משפחה שלמה"

חברו של הקורבן, מחמד נדאל מחאמיד, אמר בבכי: "אנחנו עדיין לא מעכלים. בחיים לא חשבתי שירצחו את עומר. הוא היה אדם ישר, שמח וצנוע. אף פעם לא פגע באחרים. כואב לי מאוד עליו ולבי נקרע. אין שום סיבה שיירו בו".
"לצערי", הוסיף החבר, "החברה הערבית סובלת מאלימות ופשיעה ללא הפסקה. דיברנו, נאבקנו, שבתנו. מה עוד אפשר לעשות? האווירה לא פשוטה. היום זה עומר - אבל מי הבא בתור?".
לדברים הצטרפה תושבת אחרת שמתגוררת בשכונה שבה נורה למוות עומר כחיל: "אנחנו סובלים מירי ומאלימות ואין מי שיטפל". על עומר אמרה: "הוא אדם נהדר שהתייחס לכולם בצורה מדהימה. ביום שנולדה בתו הוא היה שמח מאוד. תמיד אמר שיעשה הכול בשבילה". לדבריה, "לא רצחו רק את עומר. רצחו משפחה שלמה".

תוך יממה: שלושה מקרי רצח בחברה הערבית

בשבת נהרג סמיר עומריה (53) וארבעה נוספים נפצעו מירי ביישוב אבטין שבעמק זבולון. יום למחרת נמצא חוסיין אבו דיב, תושב כפר קאסם בן 55, כשהוא ירוי באתר בנייה בפתח תקווה. שעות ספורות לאחר מכן נורה למוות אדהם בשארה, בן 55, בטירה.

3 צפייה בגלריה
(מימין: אדהם בשארה, סמיר עומריה וחוסיין אבו דיב)
בדליית אל-כרמל נפצע הערב גבר כבן 30 במהלך קטטה. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים כרמל שבחיפה כשמצבו מוגדר קשה.