בית המשפט הצבאי בעופר אישר היום (שלישי) הסדר טיעון עם המחבל איסר מערוף, שידע על כוונת החוליה שרצחה את רנה שנרב ולא דיווח על כך.
מערוף נעצר שלושה ימים אחרי הפיגוע, ובחקירה התגלה כי הוא שמע מקאסם שיבלי, אחד המחבלים, על תוכניות לפגע בעין דני. באותה ההזדמנות ציין המחבל כי הוא "מתכוון לעשות משהו גדול יותר מעאצם ברגותי", שביצע את הפיגוע בצומת גבעת אסף.
בכתב האישום המתוקן שבו הודה מיוחסת למערוף עבירת אי-מניעת עבירה, והתביעה ביקשה לגזור עליו 16 חודשי מאסר בפועל, מאסר מותנה וקנס בסך 6,000 שקל. משפחתה של שנרב עודכנה על הגשת כתב האישום רק בימים האחרונים.
1 צפייה בגלריה
רינה שנרב ז"ל
רינה שנרב ז"ל
רנה שנרב ז"ל
(באדיבות המשפחה)
עו"ד מוריס הירש, שמייצג את משפחת שנרב, טען כי הקנס שהפרקליטות דורשת למחבל נמוך יחסית לתשלומים שקיבלה משפחתו בזמן מעצרו. "המטרה שלנו היא ברורה, למנוע מוות ולהוסיף חיים", אמר איתן, אביה של רנה. "מי ששמע על רצון לרצוח ולא דיווח על כך - הוא שותף מלא לרצח. צריכה להיות ענישה קשה שתגרום לאנשים לרוץ ולדווח. כך, בעזרת השם, יימנע רצח נוסף".
לפי הארגון "מבט לתקשורת הפלסטינית", משפחתו תקבל כ-29 אלף שקל על הזמן שירצה בכלא. "הגיע הזמן שרשויות האכיפה, התביעה הצבאית ובית המשפט הצבאי, יינקטו פעולות כדי למגר את התופעה הזו", אמר עורך הדין. "וזאת בדרך של הטלת קנסות על המחבלים בשיעורים העולים על המשכורות שהמחבלים עתידים 'להרוויח'".
לדבריו, "הטלת קנס בסך 6,000 שקל על המחבל, כשהוא 'מרוויח' כמעט 30,000 שקל, מחטיאה מכל וכל את המטרה. במקום לאפשר למחבלים להתעשר ממעורבות במעשי טרור, חייבים להפוך את תגמולי הרש"פ לנטל על צווארם של המחבלים".