הרמן קיין, שהתמודד בעבר על המועמדות לנשיאות ארה"ב מטעם המפלגה הרפובליקנית, מת אתמול (יום ה') לאחר שנדבק בנגיף הקורונה. קיין, שהיה בן 74 במותו, סירב באופן נחרץ לעטות מסכה לאורך המגפה.
עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ
4 צפייה בגלריה
הרמן קיין
הרמן קיין
הרמן קיין
(צילום: AFP)
קיין, תומך טראמפ, אובחן כחיובי לנגיף תשעה ימים אחרי שהגיע לעצרת של הנשיא בטולסה, אוקלהומה, שם הוא ועוד רבים אחרים התאספו ולא עטו מסכות. לא ברור אם הוא נדבק בעצרת.
"להרמן הייתה קריירה נהדרת והוא נערץ על כל אחד שפגש אותו, במיוחד אני", ספד לו טראמפ בציוץ בטוויטר. "הוא היה אדם מיוחד מאוד. פטריוט אמריקני וחבר נהדר". קיין אושפז לאורך רוב חודש יולי בבית חולים באזור אטלנטה.
4 צפייה בגלריה
הרמן קיין ומיט רומני
הרמן קיין ומיט רומני
קיין עם המועמד הרפובליקני ב-2012, מיט רומני. פרש אחרי טענות להטרדות מיניות
(צילום: AFP)
תומכים רבים של טראמפ מסרבים להישמע לעצות מומחי בריאות הציבור בארה"ב ומסרבים לעטות מסכות, אף שהן ידועות ביכולתן למנוע את התפשטות הנגיף. לטענתם, ההתנגדות לעטיית המסכות היא לא פחות מהצהרה פוליטית. טראמפ עצמו, נזכיר, משנה כיוון בתקופה האחרונה בכל הנוגע לעטיית מסכה. הוא קורא לאמריקנים להשתמש במסכה, ואף אמר שמדובר במעשה פטריוטי.
מעט לפני שהכריז כי אובחן כחולה בנגיף, ב-2 ביולי, פרסם קיין פוסט שבו הוא קרא לא לחייב לעטות מסכות באירוע שאמור היה להתקיים יומיים לאחר מכן, ביום העצמאות האמריקני, 4 ביולי, בהר ראשמור. לאירוע הגיע גם הנשיא טראמפ, שנאם מול אלפים. "מסכות לא יהיו חובה באירוע שאליו יגיע הנשיא טראמפ", כתב קיין. "לאנשים נמאס!".
4 צפייה בגלריה
דונלד טראמפ עצרת קמפיין בחירות טולסה אוקלהומה
דונלד טראמפ עצרת קמפיין בחירות טולסה אוקלהומה
טראמפ בטולסה, אוקלהומה. העריץ את קיין
(צילום: AP)
4 צפייה בגלריה
דונלד טראמפ עצרת קמפיין בחירות טולסה אוקלהומה
דונלד טראמפ עצרת קמפיין בחירות טולסה אוקלהומה
הקהל בעצרת של טראמפ בטולסה, אוקלהומה. אין מסכות
(צילום: AP)
קיין, שאת רוב הונו עשה לאחר ששיקם רשת פיצות אמריקנית, התמודד על מועמדות המפלגה הרפובליקנית לנשיאות בבחירות ב-2012, ואף הוביל בכמה סקרים. קיין התאפיין באותה תקופה בסימן "9-9-9" – התוכנית הכלכלית שלו להחליף את שיטת המיסוי בארה"ב. הוא הציע להוריד את המיסים על הכנסות אזרחים ל-9%, וכך גם את מס התאגידים ומס הקניות. הוא טען בזמנו שזה יוביל לצמיחה כלכלית.
במהלך קמפיין הבחירות שלו עלו טענות להטרדות מיניות מצידו בשנות ה-90, ועל כן הוא החליט לעצור את הקמפיין. עם זאת, הוא דחה מכל וכל את הטענות.
בבחירות ב-2016 הביע קיין תמיכה בנשיא טראמפ, שאף בחן אפשרות למנות אותו למועצת הפדרל ריזרב, הבנק המרכזי של ארה"ב, שאחראית בין היתר על קביעת הריבית. תוכניתו של טראמפ גררה התנגדות מיידית, אפילו בתוך המפלגה הרפובליקנית. המבקרים הביעו דאגה מכך שטראמפ רצה למנות את אחד מתומכיו לגוף שנחשב לא-מפלגתי. קיין לבסוף החליט להסיר את מועמדותו למועצה, וציין כי המינוי יהווה עבורו הפחתה בשכר ובהשפעה.