מור וינקלר (31) - טויאמה, יפן

מה את עושה ביפן? נשלחתי מטעם העבודה לרילוקיישן.
למה בחרת ללמוד מנהל עסקים? בחרתי במנהל עסקים כי אמנם זה מקצוע די הכרחי למי שרוצה בסופו של דבר להתקדם לתפקידי ניהול בכירים. בביקור האחרון בארץ, חיפשתי תוכנית ללימודים מרחוק, ומצאתי את התוכנית של האוניברסיטה הפתוחה, שמציעה מסלול שלם לתלמידי חו"ל.
6 צפייה בגלריה
מור וינקל
מור וינקל
מור וינקלר
איך את מתכננת ללמוד מרחוק? אקבע לי יום או יומיים בשבוע שיהיו יעודיים ללימודים, אתכנן סביבת לימודים מתאימה ואנסה להשתתף בהרצאות המקוונות (כמובן אם יתאפשר במסגרת הפרש השעות).
איך מגפת הקורונה השפיעה עלייך? ניהול מגפת הקורונה ביפן שונה מהותית בישראל. אין חוקים והגבלות, אלא המלצות שניתנות לאוכלוסייה ומאומצות לחלוטין על ידי התושבים. אני יכולה להסתובב ללא מסכה ברחוב, מבלי להיעצר על ידי שוטר (למען האמת אין כאן בכלל שוטרים ברחוב), אבל לכולם פה יש אחריות אישית גבוהה ולכן אף אחד לא מעז להסתובב ללא מסכה. אני עובדת יותר מהבית ופחות מהמשרד (זו גם במסגרת ההמלצות - אני יכולה ללכת למשרד בכל ימי השבוע אם אני רוצה). במקרה שלי, מפני שהלימודים הם במסלול של תלמידי חו"ל, התוכנית גם ככה בנויה על הרצאות אונליין אז האוניברסיטה הפתוחה הקדימה בתחום הזה.
ספרי על המקום שבו את גרה: טויאמה היא עיר דיי משעממת, אבל מוקפת נוף פראי ועוצר נשימה של האלפים היפניים. רוב האוכלוסייה המקומית אינה דוברת אנגלית, ולכן חיי היום יום מאתגרים. יפן די מוזרה ולא דומה לשום מקום אחר שהייתי בו. בסופר פארם המקומי אפשר למצוא עדשות מגדילות עיניים, אביזר לפה שאמור ליצור חיוך חמוד יותר וקרמים מלביני עור.

לימור מני (48) - שווייץ (על גדות אגם ג'נבה)

מה את עושה בשווייץ? למדתי משחק ב Academy Drama School בלונדון ותואר שני במחזות זמר ב-Royal Academy Of Music. חייתי בלונדון כעשר שנים ולאחר לידת בתי הבכורה החלטנו לחזור לישראל. בישראל ניסיתי להשתלב בתעשיית הבידור, הופעתי בשתי אופרות במשכן לאומנויות הבמה, עשיתי כמה פרסומות לטלוויזיה ובעיקר התפרנסתי מהצגות ילדים. אבל, זה היה רחוק מהעבודה שייחלתי לעצמי לעשות ומהקריירה שהשארתי מאחורי בלונדון. לכן כשהגיעה ההזדמנות ובעלי קיבל הצעת עבודה בשוויץ שמחתי מאוד לעבור עם המשפחה להרפתקה חדשה - עם שלושה ילדים קטנים. ויתרתי על עיסוקי בתחום הבמה לטובת גידול הילדים ולמרות הקושי שבוויתור שמחתי מאוד עם המעבר.
6 צפייה בגלריה
לימור מני
לימור מני
לימור מני
למה בחרת ללמוד ביולוגיה? השנה במהלך משבר הקורונה קראתי עוד ועוד מחקרים על וירוסים כאלה ואחרים ושוחחתי רבות על כך עם בעלי שהציע לי לחזור אל חלום ישן שלי…לימודי ביולוגיה. בתיכון למדתי במגמה ריאלית ביוליוגית ותמיד ידעתי שאם לא אלך לתחום הבמה, אוכל להמשיך את לימודי בתחום הביולוגיה שתמיד עניינו אותי. הילדים כבר גדלו, כך שהרגשתי שכעת אני פנויה ללימודים. בתחילה חשבתי על לימודים באנגלית בשוויץ, כי הצרפתית שלי עדיין זקוקה לליטוש ומכשלא מצאתי תואר ראשון באנגלית, נזכרתי שקראתי שישנם לימודים מרחוק באוניברסיטה הפתוחה. נכנסתי לבדוק באתר ועיני אורו - מצאתי לימודים לתואר ראשון בביולוגיה בהדגשה תאית מולקולרית ומיד התחלתי בתהליך הרישום.
איך את מתכננת ללמוד מרחוק? התחלתי את לימודי בסימסטר קיץ והלימודים בזום היו נהדרים. המרצים מצויינים ואם יש בעיה או שאלה תמיד ניתן ליצור קשר במייל או בטלפון.
איך מגפת הקורונה השפיעה עלייך? אנחנו מאוד מקפידים לשמור על הכללים - לעטות מסכות איפה שצריך, לשמור מרחק אם אפשר ולהיבדק אם מופיעים תסמינים. מעבר לכך החיים בצל הקורונה בשוויץ הם די כסדרם - בתי הספר, המסעדות, העסקים הקטנים והגדולים פתוחים. לצערי הרב אנחנו לא יכולים כעת לטוס לישראל לבקר את המשפחה וזה קצת מקשה. כמו כן אני צריכה לטוס למעבדות לישראל, מה שכרגע לא בר יישום.

נוי שמשוני (27), טרונדהיים נורבגיה

מה את עושה בנורבגיה? הגעתי למדינה בגלל שפגשתי את נינה, אז תיירת מנורבגיה וחברה שלי היום, שעשתה טיול בארץ בזמן שהייתי בצבא, ובאמצעות חברים משותפים נוצר בינינו הקשר. לאחר מספר שנים של קשר מרחוק החלטנו ביחד שלעבור לאותה מדינה יהיה הדבר הנכון לנו. וכך החלטנו שאני אנסה לעבור לנורבגיה, ומאז אני שם. המעבר לשם לא היה פשוט כי התעקשתי על מציאת עבודה קודם, על מנת לקבל ויזת עבודה. זה לקח קצת זמן ובאמצעות הניסיון והידע שצברתי בצבא מצאתי עבודה שם בתחום ההיי-טק.
6 צפייה בגלריה
נוי שמשוני
נוי שמשוני
נוי שמשוני
( צילום: נוי שמשוני)

למה בחרת ללמוד בתחום מדעי המחשב? עבדתי בתחום המחשבים מאז התיכון, מכיוון שלא הייתה לי ההזדמנות להוציא תואר בצבא, זה מרגיש לי כמו סגירת מעגל לקחת תואר באוניברסיטה הפתוחה בתחום שאני עובד בו כל כך הרבה שנים.
איך אתה לומד מרחוק? אני לומד על ידי צפייה בשיעורים מוקלטים, וקריאה בחוברות הלימוד, ובנוסף יש לי חבר בארץ שהיה איתי באותו מסלול בצבא שגם לוקח תואר באוניברסיטה הפתוחה. למדנו כל 12 שנות הלימוד ביחד, אז לעשות תואר ביחד באותו הזמן מרגיש לנו הדבר הכי נכון לעשות.
איך מגפת הקורונה השפיעה עלייך? מגפת הקורונה כמעט ולא השפיעה עליי למזלי הרב. השינוי המרכזי בחיי הוא עבודה מהבית והרבה פחות מפגשים חברתיים. "בזכות" מגיפת הקורונה והעובדה שיש קצת יותר זמן בבית וקצת פחות חיי חברה, אז מצאתי יותר זמן ללמוד. אפשר להגיד שהקורונה עזרה לי לעשות את הצעד של להתחיל ללמוד.
ד"ר אורי רוקח (33) - מחוז ווסטצ'טר, מדינת ניו יורק
מה אתה עושה בארה"ב? מיד לאחר סיום הדוקטורט שלי באוניברסיטת באזל בשוויץ בתחילת שנת 2016, טסתי לניו יורק לטובת פוסט-דוקטורט באוניברסיטת קולומביה. הגעתי בשביל המדע, אבל מהר מאוד הבנתי שתוכניות, מפורטות כלל שיהיו, סופן להישאר במקום שבו נבראו (בעבר). לאחר מספר חודשים הכרתי את בן זוגי, ששנתיים לאחר מכן הפך בעלי. החלטנו להישאר. לאחר כשנתיים וחצי של מחקר, עזבתי את האוניברסיטה והחלטתי לחפש את דרכי בתעשייה. עד לפני שנה גרנו בברוקלין ועכשיו אנחנו גרים בפרברים, 45 דקות נסיעה ממנהטן. היום שנינו עובדים מהבית ומברכים על הרגע שבו החלטנו לעבור לבית עם חצר. לא בטוח שדירה קטנה בברוקלין, מרכזית ככל שתהיה, היא פתרון טוב בזמן מגיפה עולמית.
6 צפייה בגלריה
ד"ר אורי רוקח
ד"ר אורי רוקח
ד"ר אורי רוקח
למה בחרת ללמוד תואר שני במנהל עסקים? רציתי לרכוש ידע נוסף בתחומים מגוונים נוספים, שלא הייתה לי חשיפה אליהם לפני כן. מרבית לימודי היו במדעי החיים ולא נחשפתי בעבר לתחומים המוצעים בתוכנית.
איך אתה לומד מרחוק? אני נהנה מאוד מהגמישות הזו ומהיכולת להחליט מתי, באיזו אינטנסיביות והיכן אני רוצה ללמוד.
איך מגפת הקורונה השפיעה עלייך? אינני חושב שמגפת הקורונה משפיעה על דרך הלימודים של מי שכבר לומד באופן מקוון. אני תוהה האם מוסדות אקדמיים אחרים יבחרו לקיים לימודים מקוונים גם בתקופה ש"אחרי המגפה". אני מניח שהשינוי כבר פה ומודלים מסוג זה יהפכו שכיחים הרבה יותר.

איל בן-אור (26) - הונג קונג

מה אתה עושה בהונג קונג? אני חזן בקהילה יהודית רפורמית בהונג קונג (שם הקהילה ״United Jewish Congregation of Hong Kong״, או בקצרה: ״UJC״) . אני מוביל תפילות, מלמד בני ובנות מצווה ואני גם עוזר בלארגן פעילויות מהנות למבוגרים וילדים. הקהילה שלנו מגוונת ובה יש יהודים ממדינות רבות ומגוונות מכל העולם. הגעתי למדיה לפני 11 שנה. אחותי שני עבדה בתור חזנית באותו בית הכנסת בהונג קונג לתקופה של שנתיים. אני זוכר את הסיפורים שלה - ורציתי גם! לפני שלוש שנים, טסתי לנפאל להתנדבות במסגרת עמותת "תבל בצדק" למשך שמונה חודשים. לקראת סוף ההתנדבות, שני התקשרה ואמרה שנפתחה משרה בבית הכנסת. טסתי מנפאל ישר לראיון עבודה בהונג קונג, ומשם הכול היסטוריה. כיום אני מתחיל את השנה השלישית שלי בהונג קונג.
6 צפייה בגלריה
איל בן אור
איל בן אור
איל בן אור
למה בחרת ללמוד פסיכולוגיה וחינוך? בעברי למדתי בבר אילן לימודי מתורגמנות לשפת הסימנים הישראלית עבור קהילת החירשים וכבדי השמיעה (שזה בעצם היה לימודי תעודה). מאוד נהניתי ללמוד ורציתי להרחיב לתואר שלם. חשבתי ללמוד בהונג קונג, אבל בגלל שעברית היא שפת האם שלי, הרגשתי יותר בנוח לעשות תואר ראשון בשפה שנוחה לי ולכן בחרתי באוניברסיטה הפתוחה. האמת, לא ידעתי איזה תואר אני רוצה, ואחרי שיחה ארוכה עם היועצת - החלטתי פסיכולוגיה וחינוך. הסיבה הפשוטה - כי זה משהו שמעניין אותי. כבר בתור ילד נהניתי לקרוא את ״סערת הנפש״, היום אני קורא ספרים של פסיכולוגים שונים ואני מקשיב לפודקאסטים בכל הקשור לבריאות הנפש. יחד עם זאת, אני אדם פרקטי, עבדתי בבית ספר בעברי ובמוסדות חינוכיים רבים ולכן חשבתי כי תואר נוסף בחינוך לא יזיק.
איך אתה לומד מרחוק? אמנם מסלול הלמידה של סטודנט חו״ל נקרא ״למידה מרחוק״, אבל אני אוהב לקרוא לזה ״למידה מקרוב״, כי בשנה האחרונה מצאתי את עצמי מתגעגע לארץ. מתגעגע לשפה ולתרבות. במיוחד לאור הקורונה, הרגשתי בדידות שמעולם לא חוויתי בעבר. אני פתאום לא יכול לבוא לבקר, הטיסה שלי לארץ בוטלה פעמיים. כבר במפגש הראשון עם המרצה, ד״ר יאנה פלדמן בקורס מבוא לחשיבה חברתית, הרגשתי בבית. גיליתי צד סקרן בכל מה שקורה עכשיו בעידן הקורונה בהיבטים כלכליים, חברתיים ותרבותיים. היו דיונים מעניינים וסוערים והקורס הרגיש כל כך רלוונטי לתקופה הנוכחית. בנוסף, מצאתי חברים שכמוני, לומדים בחו"ל וגיליתי רשת תמיכה אדירה - כמו שישראלים יודעים. יאנה גם עזרה לי להבין מי אני. אני בחור, הומוסקסואל, חזן שגר בחו"ל. בקורס מבוא לחשיבה חברתית התעסקנו המון בכל הקשור לזהות. אצלי בפרט, יש המון זהויות שמתנגדות. בזכות השיעורים של יאנה, והמענה האישי שלה דרך וואטסאפ הצלחתי להבין יותר לעומק מי אני וכיצד המבנים השונים בחברה משפיעים עליי".

שחר רובין (24) - קיימברידג', אנגליה

מה אתה עושה באנגליה? אני מטיילת מאז פברואר, לבד. לטייל לבד זה לא מפחיד כמו שזה נשמע, בכל מקום שהגעתי אליו הכרתי אנשים. והיופי בטיול לבד זה שבאמת לא הייתה לי מחויבות לשום דבר ולאף אחד. בכל מקום שהגעתי אליו נשארתי בדיוק כמה זמן שהתאים לי והמשכתי תמיד לאן שאני רציתי. אחרי המון זמן לעצמי ונדודים - התעייפתי, והבנתי שאני רוצה להמתקם במקום אחד. מצאתי עבודה באנגליה והחלטתי שזאת הזדמנות טובה, ושאם כבר אני נכנסת לשגרה אז הגיע הזמן להתחיל ללמוד.
6 צפייה בגלריה
שחר רובין
שחר רובין
שחר רובין
למה בחרת ללמוד פסיכולוגיה? כבר כמה שנים אני יודעת שאני רוצה לעבוד עם אנשים ולהיות מטפלת, אז החלטתי להתחיל בכמה קורסים באוניברסיטה הפתוחה בפסיכולוגיה.
איך מגפת הקורונה השפיעה עלייך? הקורונה לא מאוד השפיעה עליי. בזמן שכולם היו בסגר, אני הייתי בחופים בספרד וקצת בצרפת עם עוד מטיילים כמוני שהחליטו להמשיך לטייל למרות המגפה. בהתחלה נשארתי על החוף חודש וחצי בערך ואז פגשתי זוג שטייל בוואן והצטרפתי אליהם לנסיעה לצרפת באמצע הסגר. הגבולות היו לגמרי פתוחים והיינו מבודדים, רק אנחנו בוואן בהרים, אז לא סיכנו אף אחד.