נהג מיכלית נתפס אמש (יום ב') באזור ראשון לציון בעת שניסה לפרוק עשרות אלפי ליטרים של חומר שיכול לגרום לפגיעה במי תהום.
איתור הנהג אירע במהלך פעילות שגרתית של פקחי הסיירת הירוקה של החברה לביטחון של עיריית ראשון לציון באזור אגן ניקוז מי הגשמים בדרום מערב העיר, לא הרחק ממחלף עין הקורא. פקח הסיירת הבחין במכלית שמרוקנת אלפי ליטרים של בטונייט, חומר המשמש בעבודות תשתית, שיש ביכולתו לפגוע בחלחול מי הגשמים למי התהום ולזיהום מי התהום. ריקון השפכים הופסק, ובמקביל פעל הפקח פעל לרישום דו"ח לנהג המיכלית.
2 צפייה בגלריה
החומר שנהג המיכלית הצליח לפרוק
החומר שנהג המיכלית הצליח לפרוק
חלק מהחומר שנהג המיכלית הצליח לפרוק
(צילום: החברה לביטחון עיריית ראשון לציון)
ריקון המיכלית בוצע ללא תיאום וללא אישור תוך פגיעה בערכי טבע ואיכות הסביבה. לפי עדות פקחי החברה לביטחון של עיריית ראשון לציון, זאת לא פעם ראשונה שנהג המיכלית נתפס כשהוא מבצע עבירות של איכות הסביבה במרחב העיר ראשון לציון. נגד הנהג נרשם דו"ח שכלל כפל קנס בשווי אלפי שקלים, משום שהחשוד חזר על העבירה.
2 צפייה בגלריה
המיכלית שפרקה בטונייט
המיכלית שפרקה בטונייט
המיכלית שפרקה בטונייט
(צילום: החברה לביטחון עיריית ראשון לציון)
על פי החוק, ריקון המיכלית אמור להתבצע במכון טיהור המטפל בחומרים מסוכנים. בחברה לביטחון של עיריית ראשון לציון סיפרו כי הפעילות למנוע את הזרמת השפכים האסורים או פסולת שיש בה לזהם את מי התהום ואת הסביבה מתבצעת ברחבי העיר ראשון לציון ובדגש בשטחים הפתוחים והחקלאיים העוטפים את העיר במהלל כל ימות השנה, והתפיסה אתמול התבצעה תוך שילוב אמצעי תצפית וסיורים. במהלך השנה החולפת נתפסו עשרות עברייני איכות סביבה שביצעו עבירות דומות.