עיתונאי חדשות רשת אבישי בן חיים הותקף מילולית על ידי כמה מפגינים במחאה שנערכה אמש (שלישי) מול מעון ראש הממשלה בנימין נתניהו. אחד המפגינים צעק לעברו במהלך שידור "אתה אפס מאופס. 40 שנה אתם בשלטון".

בהמשך, במהלך הצעדה והמהומות שהתפתחו במרכז העיר, בן חיים והעיתונאי יוסי אלי, גם הוא מחדשות רשת, הותקפו כמה פעמים על ידי מפגינים - שגם ניסו לחטוף להם את המיקרופון.
נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין גינה את האירועים בחשבון הטוויטר שלו ופנה "אל כל המחנות מימין ומשמאל - הרגיעו את הרוחות, עצרו את השנאה". הוא הוסיף: "אסור לנו לקבל בשיוויון נפש מראות שכאלה. זו לא דרכו של עם ישראל. עלינו לעשות הכול כדי שאיש לא יחוש מאוים בשל עמדתו הפוליטית ויהיה זה כל אזרח - ראש ממשלה, שר, ח"כ, עיתונאי".
1 צפייה בגלריה
הפגנה מול בית רה"מ בירושלים
הפגנה מול בית רה"מ בירושלים
אירועים אלימים בהפגנה מול בית רה"מ
(צילום: EPA)
גם ראש הממשלה החלופי ושר הביטחון בני גנץ יצא נגד תקיפת העיתונאים. "אני מגנה את האיומים על בן חיים. הזכות להפגין קדושה - כך גם חופש העיתונות והביטוי", כתב גנץ והוסיף: "עיתונאים במדינת ישראל יכולים וצריכים להשמיע את קולם - בלי איומים, בלי תכתיבים".
שר הפנים אריה דרעי אמר: "אבישי בן חיים היקר, חזק ואמץ, אל תירא. אתה איש אמת שפיו וליבו שווים ושאף אחד לא ירתיע אותך מלומר את מה שאתה מאמין בו". שרת התחבורה מירי רגב הצטרפה לדברים: "הפגנה וחופש ביטוי כן, אלימות והסתה לא. הגיע הזמן לעצור בטרם יהיה מאוחר מדי. בושה וחרפה".
גם בכירים באופוזיציה גינו את התקרית. ח"כ משה (בוגי) יעלון מיש עתיד-תל"ם אמר כי "הזעם הנצבר, הכעס המתפרץ, מוצדק ככל שהוא, אינו מצדיק אי-ציות לחוק ואלימות". ח"כ מיקי לוי מיש עתיד כתב כי הוזעק לסייע בהרגעת המצב: "שום דבר לא יכול להצדיק את ההתפרעויות האלימות ואת התקיפות הבזויות כנגד עיתונאים ושוטרים - גם לא מאבק בראש ממשלה שנאשם בשוחד. עצוב לי וכואב שחבורת אנרכיסטים משכה את המחאה המוצדקת הזו לפסים אלימים. זו לא דרכנו!"
המשטרה עדכנה כי במהלך ההפגנה נעצרו או עוכבו 50 מפרי סדר, בין היתר בשל תקיפת העיתונאים והשוטרים. מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון ידיד התייחס לתקרית ואמר כי היא "טופלה באותו רגע".
מחדשות רשת נמסר בתגובה: "אנו מגנים בתוקף את גילויי האלימות. עיתונאים צריכים להיות חופשיים לעשות את עבודתם בכל מקום מבלי להרגיש מאוימים. עיתונאי חברת החדשות ימשיכו לעשות את עבודתם במסירות ומקצועיות".