ה"סולחה" שימשה כמסווה לרצח: פרקליטות מחוז מרכז הגישה הבוקר (רביעי) כתב אישום לבית המשפט המחוזי מרכז נגד שני אחים תושבי רמלה, פארס אלשמאלי (25) ומוחמד אלשמאלי (26), בגין רצח בכוונה בצוותא של המורה שריפה אבו מועמר, ניסיון רצח בצוותא של קרוב משפחתה, פציעה בנסיבות מחמירות בצוותא, קשירת קשר לביצוע פשע ונשיאת נשק ותחמושת בצוותא.
הרצח אירע ב-31 באוגוסט בשכונת גן חק"ל ברמלה. בזמן הירי עמדה אבו מועמר ליד החלון והכינה בקבוק חלב לבתה הפעוטה. ילדיה עמדו לידה כשנפגעה. שעות לפני שנרצחה ביקרה אבו מועמר את אביה בביתו בלוד ונסעה לבית הספר שבו עבדה כדי להיערך לקליטת ההורים ותלמידיה ביום פתיחת הלימודים. בתום חקירה מורכבת, פענחו חוקרי היחידה ללוחמה בפשיעה של מרחב שפלה את הרצח ומעצרם של שני הנאשמים הוארך מעת לעת בבית משפט השלום בראשון לציון.

2 צפייה בגלריה
שריפה אבו מעומר
שריפה אבו מעומר
שריפה אבו מעומר
(צילום: דרור, בתי חינוך)
לפי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד מורן טרבלסי, בין הנאשמים ומשפחתם לבין משפחת אבו מועמר שררו סכסוך ומערכת יחסים מתוחה שכללה אירועי אלימות בין המשפחות. במטרה לבחון את האפשרות לסיום הסכסוך נועדו נציגי המשפחות בסמוך לביתה של אבו מועמר. לפני מועד הפגישה, הם קשרו קשר לפגוע בבני משפחתה ואף פתחו קבוצת וואטסאפ יחד עם אחרים ממשפחת אלשמאלי, שבה תיאמו את תוכנית הפגיעה לאחר פגישת ה"סולחה".
עם סיום הפגישה וכשנותרו במקום נציגים מבני משפחת אבו מועמר בלבד, הגיעו הנאשמים וחלק מהאחרים למכולת ברחוב, ארבו לקרוב המשפחה שבאותה העת היה במכולת, והמתינו ליציאתו במטרה לפגוע בו. כשיצא קרוב המשפחה מהמכולת, שלף אחד מהאחרים סכין ודקר אותו בגבו. לאחר מספר שניות, שלף פארס את האקדח, כיוון אותו אל גופו של קרוב המשפחה שבאותה עת היה במרחק של מטרים ספורים ממנו וירה בכוונה לגרום למותו. קרוב המשפחה החל במנוסתו ורץ לעבר ביתו שברחוב.
תוך כדי מנוסתו, המשיך פארס, ולאחר מספר שניות הצטרף אליו מוחמד, בירי וברדיפתו אחר קרוב המשפחה וירה מספר יריות לכיוונו. באותה העת, נמלטה גם קרובת משפחה נוספת ממשפחת אבו מועמר, שיצאה מהמכולת והייתה בדרכה לביתה.

2 צפייה בגלריה
בית ספר דרור ברמלה
בית ספר דרור ברמלה
בית הספר דרור, שבו לימדה הנרצחת
לאחר שפארס איבד קשר עין עם קרוב המשפחה, החלו הנאשמים לירות באקדחיהם לכיוון הבית ומקום המפגש, שבו שהו באותה העת רבים ממשפחת אבו מועמר, וזאת בכוונה לגרום למותם. כתוצאה מהירי חדר קליע לתריס חלון הבית ופגע במנוחה, ששהתה עם ילדיה הקטינים בביתה. היא נפצעה בידה ובצווארה, ולאחר מכן נקבע מותה.
בבקשת המעצר כתבה עו"ד טרבלסי כי הנאשמים "ביצעו ירי פראי ברחוב הומה אדם בשכונת מגורים וזאת לאחר שדקרו את א'. בקרבתו שהתה עוברת אורח תמימה, שאך בנס לא הסתיים אירוע זה בגדיעת חייה. המשיבים לא הסתפקו בכך, ולאחר מנוסת א' החלו בירי חסר הבחנה לעבר משפחת אבו מועמר, כשהם מנצלים את העובדה שבני המשפחה מכונסים במקום אחד ושוהים חשופים על מדרכת הרחוב. כתוצאה מהירי נגדעו חייה של אשה תמימה, אם לילדים רכים בשנים, שכל חטאה היה שעמדה במטבח ביתה".
אביה של אבו מועמר סיפר כי אחרי ששריפה חזרה מבית הספר ולקחה את ילדיה, אותם השאירה אצלו, "הרגשתי עד כמה היא חיכתה ליום פתיחת הלימודים וכמה רצתה להפתיע את כולם. היו אנשים שעבדו על סיום הסכסוך שבגללו פרצה הקטטה אבל לצערי לפני זה שריפה שילמה בחייה".
השתתפו בהכנת הכתבה: אלי סניור