תאגיד מחזור אל"ה (איסוף למען הסביבה) הודיע כי הוא יחל מיד לאחר החגים בהפעלתו של מוקד מיוחד המכונה "בקבוק על המפה", שאליו יוכלו תושבים לדווח על מחזוריות מלאות (מתקנים שבהם נאספים מיכלי משקה), ליד בתיהם ולהאיץ בכך את פינוין. בתאגיד אמרו כי התהליך אמור לחזק את תחושת האחריות של האזרח לניקיון סביבתו.
1 צפייה בגלריה
(צילום: רפי דלויה)
בשלב הראשוני נקבע כי הפעלת המוקד הינה זמנית, וזאת בשל הכוונה להוציא את המחזוריות מהמרחב הציבורי. בתאגיד אמרו כי הם הביעו נכונות לפזר מתקני אצירה נוספים של מיכלי משקה בתחומן של הרשויות. בנוסף התאגיד שוקל השקעה מהותית בתשתיות איסוף. לאחרונה פרסם התאגיד "קול קורא" ובו נתבקשו חברות להציע פיתוחים טכנולוגיים, שיגבירו את איסוף מיכלי המשקה.
הפנייה למוקד תיעשה באמצעות אתר האינטרנט mapa.ela.org.il; התאגיד יעביר את הבקשות לפינוי לרשויות המקומיות האחראיות לאיסוף בקבוקי המשקה המשפחתיים.
אמיר חייק, יו"ר תאגיד המחזור אל"ה, אמר: "יש לפעול להרחבת הפתרונות הוולונטאריים לאיסוף ומחזור בקבוקי משקה משפחתיים. על מנת להצליח במשימה דרושה הרחבת ההתערבות במרחב הפיזי, לרבות הנגשה של מיחזוריות, תוך מיקומן בקרבת הבית וכן להגביר את תדירות הפינוי ע"י הרשויות. התאגיד ימשיך לפעול לטובת הצרכן ולקידום מיחזור מיכלי המשקה בדרך הגונה ושקופה".