2 צפייה בגלריה
נוחזרה ללימודים בחולון
נוחזרה ללימודים בחולון
ארכיון
(צילום: עיריית חולון)
משרד החינוך הציג היום (חמישי) בפני ראשי הרשויות את המתווה המסתמן לפתיחת שנת הלימודים ב-1 בספטמבר, ובמסגרתו בגנים ובכיתות א'-ב' ילמדו בכיתות באופן רגיל והיתר בקפסולות של עד 18 תלמידים. בנוסף, סוכם כי "בית הספר של החופש הגדול" ופעילויות הקיץ של משרד החינוך יימשכו עד 6 באוגוסט, כמתוכנן.
על פי המתווה המתגבש, באשר לכיתות ג'-ד' קיימת מחלוקת האם ילמדו בבית הספר חמישה ימים בשבוע בקפסולות או חצאי שבוע והיתר בלמידה מרחוק. לטענת הנהגת ההורים הארצית, החשש העיקרי הוא בנוגע לתלמידי כיתות ה'-ו', שלפי המתווה הנוכחי ילמדו באופן משולב ולא שבוע מלא.
מירום שיף, יו"ר הנהגת ההורים הארצית אמר כי הדבר חייב להשתנות: "ילדים בגיל הזה לא כולם יכולים להסתדר מחוץ למסגרת, אף אחד לא ישאיר את הילד שלו ימים שלמים לבד בבית וילך לעבוד, זה יפגע גם בהורים וגם בתלמידים".
בנוגע לכיתות ז' עד י"ב, לפי המתווה המתגבש, התלמידים יגיעו יומיים או שלושה בשבוע לבית הספר ויתר הלמידה תתקיים באופן מקוון.
"הם קיבלו את הגישה שלפיה בשכבות הנמוכות תהיה כיתה מלאה", אמר שיף, והוסיף כי עדיין יש בעיות רבות במתווה שיש לפתור: "צריך לקחת בחשבון מה קורה עם הילדים שהם או ההורים נמצאים בקבוצת סיכון, איזה פתרון יהיה להם?".
עוד הוסיף כי יש לדאוג שגם תנועות הנוער ימשיכו לפעול, בכדי שתהיה לתלמידים מסגרת גם אחרי שעות בית הספר.
2 צפייה בגלריה
יפה בן דוד באולפן ynet
יפה בן דוד באולפן ynet
מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד
(צילום: עידן ארבל)

הסתדרות המורים: "לא מתייחסים לשמועות"

במשרד החינוך הבהירו כי מדובר במתווה שאינו סופי ויעבור עוד שינויים רבים עד 1 בספטמבר, בהתאם לתחלואה ושיקולי מערכת החינוך. בהסתדרות המורים סירבו לקחת ברצינות את המתווה כל עוד אינו סופי: "לא נתייחס לשמועות, אנחנו מחכים שמשרד החינוך יציג בפנינו תכנית סדורה".
אחת הבעיות המרכזיות שעולה מהמתווה הנוכחי היא בעיית כוח אדם שבאוצר ייאלצו למצוא לה פתרון, על ידי אישור אלפי תקנים זמניים למורים בעלות שנתית של מיליארדי שקלים, כך שיהיה ניתן לעמוד בצמצום גודל הכיתות. בתחילת השבוע ארגוני המורים וההורים יפגשו עם האוצר במטרה לדון במתווה ולשפרו ולאחר מכן יצטרך לעבור את אישורם של משרד הבריאות והאוצר.
עינת גבריאלי, תושבת גבעתיים שבתה עולה לכיתה ו', הביעה זעם על המתווה שדבריה לא מאפשר מסגרת מלאה לתלמידי כיתות ה'-ו': "ילדי כיתות ה' ומעלה לא קיבלו מענה כבר כשהתחילה הקורונה, גם בקיץ עם תנועות הנוער הם סבלו ועכשיו שוב הם לא מקבלים מענה".
עוד אמרה גבריאלי: "יומיים בשבוע זה לא מספיק לילדים, הם לא יכולים לשבת כל כך הרבה זמן לבד בבית זה גורם להתמכרויות למחשבים ולמסכים, אני רוצה להאמין שזה ישתנה כי זה לא מקובל".
לדברים הצטרפה גם מיטל וקסלבאום, גם היא תושבת גבעתיים שבתה עולה לכיתה ו'. היא סיפרה על הנזק, לדבריה, שנוצר בחודשים האחרונים כשהתלמידים למדו מהבית: "יש ילדים שבזמן הקורונה פשוט התנתקו ולא יצרו חברויות יותר. הם נותרו עם עצמם ולא יצאו מהבית אפילו להתאוורר. זה לא בריא. הם כל היום בטיק טוק ובטלוויזיה".
וקסלבאום הביעה חשש מכך שבתה תלמד יומיים-שלושה בלבד בשבוע והדבר יפגע בקשרים החברתיים שלה. "הם בגיל ההתבגרות", אמרה, "צריך לחשוב מה יקרה לחוויית הילדות שלהם במקום להתעסק בכיבוי שריפות". לדבריה, מי שיספוג את הפגיעה הקשה ביותר הם התלמידים החלשים יותר: "זה רק יגדיל את הפער וייאלץ את הוריהם להוציא עוד כסף על שיעורים פרטיים. לא כולם יכולים לממן זאת".