עורך הדין יוסי שגב הצטרף לצוות ההגנה של ראש הממשלה בנימין נתניהו, לצד עו"ד עמית חדד. כך נמסר הבוקר (שישי) מטעמו של נתניהו. זאת אחרי שעו"ד מיכה פטמן פרש שלשום מצוות ההגנה של ראש הממשלה, מכיוון שוועדת ההיתרים לא אישרה לנתניהו לקבל עשרה מיליון מאיש העסקים ספנסר פרטרידג' עבור הגנתו המשפטית.
2 צפייה בגלריה
יוסי שגב עורך דין
יוסי שגב עורך דין
עורך הדין יוסי שגב שהצטרף לצוות ההגנה
עו"ד שגב סיפר היום כי צורף לצוות ההגנה בעקבות מכתב ששלח ליועמ"ש. "אמרתי לו שאם לא יעכב את המשפט עד לסיום הכהונה של נתניהו, אני אגיש בג"ץ נגדו. הוא לא ענה לי ואז צלצלו מהיועץ המשפטי ואמרו 'תקבל את התגובה מנתניהו'. ביקשתי תגובה מראש הממשלה ואז נוצר קשר והוא אמר בוא, אם אתה רוצה לעזור - תצטרף".
מטעמו של נתניהו נמסר כי עו"ד יוסי שגב הצטרף לניהול התיק של ראש הממשלה לצד עו"ד עמית חדד. "בימים אלה מתנהלים מגעים גם עם עו"ד בעז בן צור על מנת שיצטרף לניהול צוות ההגנה ושלושת עורכי הדין הבכירים ינהלו את התיק עבור ראש הממשלה", נאמר עוד. "כמו כן ממשיכים להתנהל מגעים עם הגורמים המוסמכים על מנת שניתן יהיה לממן את הצוות המשפטי וראש הממשלה יזכה להגנה נאותה אל מול מאות מיליוני השקלים שהמדינה הוציאה במימון תיקי הסרק נגד ראש הממשלה".
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו הצהרה
בנימין נתניהו הצהרה
"מה בדיוק התיק הגדול?". נתניהו
(צילום: לע"מ)
שגב מתמחה בדיני מסים ונעדר ניסיון במשפט פלילי, אך אינו מוטרד מכך. "התיק הזה לא פלילי, זו אפילו לא עבירת משמעת", אמר והוסיף: "אין פה מישהו שהכה מישהו או שדד בנק, זה אפילו לא תיק מרמה. העובדות לא במחלוקת. עשיתי את תיקי המרמה הכי גדולים בישראל. כאן זה תיק שאין בו כלום, עשו מזה כאילו תיק הכי גדול שקיים. מה יש בו, כמה כתבות עיתון היו? מה בדיוק התיק הגדול? יש פה מדינה, פרקליטות שלקחה לדעתי את התיק הזה של ראש הממשלה וחיפשה את העבירות. זה לא תיק שבא מישהו שהתלונן על עבירה. כשקוראים את כתב האישום כתוב שהייתה 'הבנה של שוחד', לא עסקת שוחד".
לפני שלוש שנים הורשע עו"ד שגב בהתחמקות מתשלום מע"מ על שכר טרחה שקיבל מלאה אייזנברג במסגרת ייצוג שהעניק לבתה ליז הרדי כחלק ממאבק הירושה עם פטירתו של אב המשפחה שאול אייזנברג ב-1997. הוא נידון לשישה חודשי עבודות שירות ולקנס כספי בסך 400 אלף שקל. למרות שהוא נחשב לאחד המבקרים של הפרקליטות, שגב מביע אמון במערכת המשפט: "אני בטוח שבית המשפט ינהל הליך הוגן".
עו"ד פטמן עזב כאמור את צוות ההגנה בשל בעיות המימון של נתניהו. גם עו"ד שגב הבהיר כי לא יוותר על תשלום עבור עבודתו: "אין כזה דבר, אני לא עובד בלי כסף. אני אראה מה מקובל, מה קורה עם המימון ונגיע להסדר ראוי".
בעוד עשרה ימים ייערך בבית המשפט המחוזי בירושלים דיון שני בתיקי האלפים, שבו אמורים באי כוחם של נתניהו, שאול ואיריס אלוביץ ונוני מוזס לעדכן את השופטים כיצד התקדמו בלימוד חומרי החקירה. כעת כאשר מצטרף עו"ד חדש לצוות ההגנה, שגב צפוי לבקש מבית המשפט זמן ראוי ללמוד את חומרי החקירה - מה שיעכב את ההליך. "אני מבטיח לעשות לילות כימים, אשב ואלמד אותו כמו שצריך, אבל שיתנו לי זמן ושיהיה הליך הוגן. לא יכול להיות שהפרקליטות תשב על התיק משנת 2014 ושלי יהיה עשרה ימים".
העזיבה של פטמן מצטרפת לשורה ארוכה של משפטנים בכירים שייצגו את נתניהו וייעצו לו בשנים האחרונות, בהם עורכי הדין נבות תל צור, יוסי אשכנזי, קרן שפירא אטינגר, פנחס רובין, ירון קוסטליץ ורם כספי.