עדכון: בתביעת דיבה שהגיש סיקסיק, קבע בית הדין ביום 24.11.22 כי לא הוכח שהתובע נהג שלא כשורה בארגון האירועים בחוף הים בראשון לציון, וכן שאמירותיו של הנתבע בנושא, לשניים מהגורמים במשטרה, הינן בגדר לשון הרע.
סיקסיק יפוצה בסך 30 אלש"ח בגין הוצאת לשון הרע בצירוף 5 אלש"ח בגין שכר טרחת עורכי דינו. באשר לקליטתה של זיידמן לתפקיד במוקד 105, לא הוכחה אמירה מצד הנתבע כמו גם לקישור שבין גיוסה למשטרה ובין סיקסיק.

כפי שפורסם לראשונה ב-ynet, יחידת להב 433 מצויה בחודשים האחרונים בטלטלה בעקבות אירועים שנחשפו במסגרת תביעת לשון הרע שהגיש סגן-ניצב בדימוס אבי סיקסיק, בעודו במדים, נגד שוטר זוטר שהעלה טענות לעבירות על טוהר המידות ביחידה. כעת, התפתחות בפרשה כוללת עזיבת קצין בכיר וגניזת חוות דעת שלו.
התביעה הולידה תלונה למח"ש, ובה נטען שרק לאחר הגשת התביעה נחשף כי "עד התביעה" המרכזי נגד השוטר, זה שבאוזניו כביכול נאמרו דברי הדיבה, הוא לא אחר ממי שהיה מפקדו של השוטר - סגן ניצב שי האוסליך. עכשיו, כשהאוסליך נמצא בסבב ריאיונות לקראת קידום, ביקש השוטר לדווח לבכירים בארגון על התנהלותו.
2 צפייה בגלריה
להב 433
להב 433
הדו"ח הציג מסקנות חמורות. מטה להב 433
(צילום: אוראל כהן)
כתב התביעה מפרט שלוש שיחות שבהן אמר כביכול השוטר דברי לשון הרע על אודות התובע סיקסיק, כולן שיחות וריאיונות אחד על אחד שבהן זימן האוסליך את השוטר למשרדו בנסיבות רשמיות. באותן שיחות פירט השוטר את חששו כי יחידת אתגר קיימה אירועים בחוף הים של עיריית ראשון לציון. בכתב ההגנה שהגיש השוטר באמצעות עורך דינו, אמיר טיטנוביץ, טען כי זימונו על ידי האוסליך נעשה בתואנות שווא על מנת "לדובב" אותו לצורך "תפירת תיק" שנרקמה בין האוסליך ובין סיקסיק, על מנת להפר את החיסיון שהובטח לשוטר הזוטר בלהב 433.
עוד הוסיף השוטר, כי בעקבות טענות אלה, הוריד סגן ניצב האוסליך את הערכת העובד שלו באופן חריג וקיצוני, מהלך חסר תקדים בלהב 433, "ללא כל גילוי נאות כי פעל מאחורי גבו למסירת המידע אודותיו לתביעה נגדו".
2 צפייה בגלריה
עו"ד פיני פישלר
עו"ד פיני פישלר
עו"ד פיני פישלר
(צילום: יחזקאל אדירם)
בעקבות תלונת השוטר באמצעות עורך הדין פיני פישלר, במח"ש בדקו את הדברים, וכן אירועים נוספים שעליהם דווח, והחליטו להעביר את סוגיית "הריאיון התקופתי והציטוטים" לטיפול מחלקת המשמעת של המשטרה. כאמור, בעקבות זאת, החליטו באגף משאבי אנוש לקיים בדיקה מקיפה של הטענות באמצעות קצין בודק בדרגת ניצב משנה. "אם הדברים נכונים, זו שבירת כל הקודים שאנחנו מכירים", אמר בכיר במשטרה. "ריאיון מפקד זה קודש הקודשים ולא יכול להיות שדברים ייצאו ממנו החוצה, ועוד ישמשו לטובת תביעה אזרחית".
כעת מתברר כי הקצין הבודק סיים את עבודתו עם ממצאים חמורים על מה שהתרחש בתוך יחידת העילית. את הממצאים מסרבים במשטרה להציג, על אף שבעבר ממצאים של קצין בודק שהיו "נוחים" למשטרה - פורסמו. עם זאת ל-ynet נודע כי סנ"צ האוסליך עזב את להב 433 באופן מיידי. בנוסף לכך בצעד יוצא דופן ונדיר, הורתה ראש אגף משאבי אנוש במשטרה, ניצב עינת גיל צוברי, להוציא מהתיק האישי של השוטר את חוות הדעת שכתב עליו מפקדו, האוסליך, ולגנוז אותה.
על שאר הממצאים מטילה המשטרה חיסיון ומסרה בתגובה: "אין בכוונתנו להתייחס לנושא. ככל שנתבקש להשיב לגורם זה או אחר נעשה זאת בדרכים המקובלות".
פורסם לראשונה: 17:50, 24.09.20