2 צפייה בגלריה
דידי הררי מירית הררי
דידי הררי מירית הררי
מירית הררי
(צילום: אינסטגרם)
סופדים לסמל המאבק במחלת הסרטן: בכירי המערכת הפוליטית העבירו עם צאת החג הספדים למירית הררי, שהלכה לעולמה בגיל 52 לאחר מאבק ממושך במחלה - פחות משבועיים לאחר שקיבלה את אות הנשיא להתנדבות.
"לבי הערב עם משפחת הררי", ספד נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין. "האמא והרעיה, שהייתה מרכז הבית ולאורה התלכדתם וקיוויתם לנצח הכל, הלכה לעולמה ואינה סובלת עוד. אני מאחל לכם שהרגעים שאיחדו ביניכם עד כה ימשיכו לחזק אתכם גם בשעתכם הקשה. האומץ והתקווה שהפיצה מירית בדרכה המקסימה והמיוחדת ימשיכו להאיר את דרכנו תמיד".
2 צפייה בגלריה
הנשיא רבלין מעניק את אות הנשיא למירית הררי
הנשיא רבלין מעניק את אות הנשיא למירית הררי
הנשיא ריבלין מעניק את החודש אות הנשיא למירית הררי
(צילום: מארק ניימן/לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה פנו "לדידי הררי חברנו האהוב", וספדו לאשתו: "אנחנו מחבקים אותך ודואבים איתך ועם הבנות על האובדן הקשה מנשוא של אשת חייך האהובה מירית, שנלחמה בגבורה ובאצילות במחלת הסרטן עד רגעיה האחרונים. המאבק המופלא שלה נתן לה כוחות לזכות ללוות את בתכם לחופה. כל אזרחי המדינה, ואנחנו בתוכם, התרגשנו עמוקות".
גם ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ מסר הספד: "החברה הישראלית נפרדה במהלך החג ממירית הררי, שחשפה באומץ ובאנושיות רבה בשנים האחרונות את ההתמודדות עם מחלת הסרטן, והייתה לקול תומך עבור חולים רבים. בשנותיה האחרונות היא הייתה סמל לבחירה בחיים, ולבחירה לחיות ולתרום לחברה מתוך הקושי".
שר התקשורת יועז הנדל הביע "צער רב על לכתה של מירית הררי, יו"ר הועד המנהל של עמותת סח"י", סיירת חסד ייחודית - נוער למען הקהילה. "מכל הדברים הגדולים בחייה, נדמה היה לי שדווקא שם יש בה כנפי רוח. הנתינה לנוער במצוקה מילאו אותה ואת כל מי שסביבה. ‏הזכייה שלה ושל הארגון באות הנשיא להתנדבות לפני החג הייתה צליל סיום מדויק וכואב".
שרת התחבורה מירי רגב: "בצער רב שמעתי על פטירתה של מירית הררי, שהייתה בחייה השראה לרבים וכך תיזכר. היא לימדה אותנו שיעור באצילות, בבחירה בחיים חרף קשיים ובגבורת הנפש והרוח על כל מגבלה. תנחומיי הכנים לדידי ולכל בני המשפחה"