עומס חום כבד יורגש השבוע בכל רחבי הארץ. הערב (יום א') מזג האוויר יהיה מעונן חלקית, בחוף ובשפלה יהיה חמים ולח, בהרים נוח יותר. ייתכנו הגבלות ראות בצפון הנגב. ממרכז החיזוי "מטאו טק" נמסר כי אפיק עונתי רדוד מעל אזורנו גורם לתחילתו של גל החום.
החזאי צחי וקסמן אמר לאולפן ynet כי "היום אנחנו מרגישים עליית מדרגה בעומס החום, מורגשת עלייה בטמפרטורות באזורים הפנימיים של הארץ, הלחות גם יורדת. בבקעת הירדן מידות החום יאמירו היום ל-43 מעלות. כל הימים הקרובים יהיו בעלי אופי עם עומסי חום כבדים ואפילו קיצוניים בשעות הצהריים".
1 צפייה בגלריה
חוף עין גב
חוף עין גב
מצטננים בחוף עין גב בכינרת
(צילום: חגי פלג, כפר הנופש עין גב )
מידות החום החזויות הלילה ומחר: קריית שמונה 39-25, קצרין 36-22, צפת 34-22, טבריה 40-25, נצרת 36-22, חיפה 31-25, תל אביב 31-26, ירושלים 34-23, אשקלון 31-25, עין גדי 41-32, באר שבע 35-24, ערד 35-23, מצפה רמון 34-22 ואילת 42-29.
מחר, יום שני, תחול אמנם ירידה קלה בטמפרטורות, בעיקר בהרים ובפנים הארץ, אך הלחות תעלה ועומסי החום יהיו כבדים עד קיצוניים ברוב האזורים. בחוף יהיה הביל. כמו כן, עננות גבוהה ובינונית תכסה חלקית את השמיים וייתכן טפטוף מקומי.
בהרים, במישור החוף, בשפלה ובצפון הנגב יורגש עומס חום כבד. בעמקי הצפון, בבקעת הירדן, ים המלח ובערבה יורגש עומס חום כבד עד קיצוני.
ביום שלישי לא יחול שינוי ניכר. בהרים, במישור החוף, בשפלה ובצפון הנגב ימשיך לשרור עומס חום כבד. בעמקי הצפון, בבקעת הירדן, ים המלח ובערבה יורגש עומס חום כבד עד קיצוני.
גל החום יימשך גם ביום רביעי: בהרים ובפנים הארץ הטמפרטורות יעלו מעט והלחות תרד. בחוף ימשיך להיות הביל. גם ביום חמישי לא יחול שינוי ניכר.

"תחושה של 40 מעלות במישור החוף"

בנוגע לטפטוף שצפוי מחר, ציין החזאי וקסמן כי "מתרחשת כאן תופעת מעניינת וקצת לא שכיחה לקיץ. מדובר בזרימת האוויר בשכבות העליונות של האטמוספרה, שמאפשרת ללחות מאפריקה הטרופית לנסות לחדור לשטחי גבולות ישראל.
"ייתכן שמקביל לחום הכבד יהיו אירועים בודדים של טיפות גשם שייראו מאוד לא שגרתיות. זו תופעה שמתרחשת אחת לכמה שנים, ייתכן שהיא תקרה אבל זה לא בטוח. בהחלט יש אפשרות לטפטופים באזורים המזרחיים של הארץ".
וקסמן אמר עוד: "במישור החוף הטמפרטורות יהיו דומות לימים האחרונים, סביב 30 עד 32 מעלות, אבל הלחות היחסית תעלה -80%. זה נותן תחושה מאוד לא נעימה, דומה ל-40 מעלות. בסוף השבוע תהיה כנראה הקלה".