מפגינים רבים מחו הערב (ו') מול מעון ראש הממשלה בנימין נתניהו ברחוב בלפור בירושלים. המחאה הנערכת שם מדי יום שישי מתוארת כ"קבלת שבת מסורתית". לטענת מארגני המחאה כ-3,000 איש היו שם, אך במשטרה שללו זאת.
המפגינים קראו לנתניהו להתפטר מתפקידו ומכריזים כי "המצור על בלפור" לא ייפסק עד שנתניהו יתפטר. בתחילת ההפגנה התעמתו פעילי ימין ספורים עם המפגינים, כשאחד הפעילים צעק לאחד המפגינים: "שמאלני בוגד".
4 צפייה בגלריה
הפגנת המחאה של הדגלים השחורים
הפגנת המחאה של הדגלים השחורים
(צילום: יואב דודקביץ')
אורי נחמן, תומכת ליכוד לשעבר שכעת משתתפת בהפגנות נגד ראש הממשלה, אמרה בהפגנה היום: "כולנו אחים: יהודים, ערבים, חילונים ודתיים, ימנים ושמאלנים, וזה ניצחון שלנו. ביבי אתה נכשלת. ביבי הביתה. ביבי אתה מפוטר. הרסת החרבת ואנחנו כאן נתחיל מהתחלה. אין פחד".
נחמן הביעה תקווה שהפגנה הצפויה במוצאי השבת ישתתפו המונים, כפי שהיה בשבוע שעבר. "מחר אני מצפה שיגיעו לכאן עוד המון אנשים מכל קצוות הארץ ואנחנו נהיה פה לפחות חצי מיליון ונכבוש מחדש את כל ירושלים כי העם אמר את דברו".

4 צפייה בגלריה
עימותים בהפגנת המחאה
עימותים בהפגנת המחאה
"להציף את השוחד"
(צילום: אלכס גמבורג)
גם תת-אלוף במיל' אמיר השכל דיבר בהפגנה והתייחס למונח שבו השתמש בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, למפגינים בבלפור: "שלום חייזרים, אנחנו כבר חודשיים במושבת החייזרים בבלפור. הרבה בזכותכם שבאים לתמוך באנו ביום יום ובעיקר בקבלות השבת ביום שישי".
כאמור, מספר זעום של מפגיני ימין התאספו מול המפגינים נגד נתניהו. משה מירון, בן 36 וממארגני המחאה הנגדית של פעילי הימין, אמר: "באתי להפגין נגד השמאלנים. זה ברור שמי שמארגן את ההפגנות האלה זה שמאל שמתנגד להכרעת העם שנתן את המנדט לנתניהו. זה אותם השמאלנים שהביאו לכאן את ערפאת, זה אותם השמאלנים שאחד הנציגים שלהם רון חולדאי הקרין דגל של מדינת האויב לבנון בתל אביב ואותם השמאלנים שמבזים סמלים שמקודשים לעם היהודי כמו סמל המנורה מחוץ לכנסת".
מירון טען עוד כי פעילי המאה הם שמפעילים אלימות, והוסיף: "רואים את האלימות כלפי השוטרים ואנחנו רואים את הדברים האלה ואנחנו לא יכולים לשבת בשקט. זו מלחמה לא מחאה".

4 צפייה בגלריה
עימותים בהפגנת המחאה
עימותים בהפגנת המחאה
עימותים בהפגנה בין תומכי נתניהו למתנגדיו: "שמאלנים בוגדים"
(צילום: נינה פוקס)
במקביל, כ-100 מפגינים התאספו לקראת כניסת השבת סמוך לביתו הפרטי של נתניהו בקיסריה, בהפגנה שאותה ארגנה התנועה לאיכות השלטון. במקום נתלו שלטים בהם כתוב "מושחתים נמאסתם" ו"מצילים את המדינה נלחמים בשחיתות". במקום הוצבו שני מיצגים של צוללות עליהם כתוב "אחי שוחד". המפגינים צעקו "שוחד מרמה הפרת אמונים", "הון שלטון עולם תחתון ו"עופו מהכנסת, המדינה קורסת".
במפגן מחאה נוסף היום יותר מ-100 כלי רכב של מפקדים ולוחמים יוצאי חיל הים יצאו הבוקר בשיירה מחיפה לכיוון לטרון ומשם לרחוב בלפור בירושלים בקריאה לפתיחת ועדת חקירה ממלכתית ב"פרשת הצוללות", שתבדוק את תהליך קבלת ההחלטות בכל הקשור לרכש ומכירה של כלי שייט וצוללות בחיל הים. "בטחון ישראל חייב להישאר מעל הפוליטיקה. מחזירים את הלבן למדים של חיל הים", אמרו המפקדים והלוחמים לשעבר.
4 צפייה בגלריה
הפגנת מחאה מול בית ראש הממשלה בקיסריה
הפגנת מחאה מול בית ראש הממשלה בקיסריה
המחאה מול בית ראש הממשלה בקיסריה
האלוף במיל' עמירם לוין עמד על הדשא בלטרון ואמר: "ביבי היה פקוד שלי ואני לא רוצה לראות אותו בכלא. אבל זה נגמר. יש לך שתי דרכים ביבי, להורות על חקירה של כל פרשת הצוללות ובמקביל להשקיע את כולך עם מיטב עורכי הדין כדי להוכיח חפותך בבית המשפט. הברירה האחרת שלך היא להיגרר לשם בצורה מבישה. אולי לא תיגרר, אבל אנחנו נגרור אותך לשם בצורה מבישה. אני קורא לך ביבי לבחור בדרך הנכונה".
מפקד חיל היום לשעבר האלוף במיל' עמי איילון אמר בלטרון: "מי שיושב כנאשם שנאבק על חפותו שיקוליו בהכרח אינם נקיים. הוא לא יכול ואסור לו להנהיג. הוא לא יכול ואסור לו להחליט לשלוח צעירים למלחמה. הוא לא יכול ואסור לו להחליט מי יפשוט רגל ומי יתעשר. מנהיגותן היא מושחתת. מנהיגות מושחתת היא מנהיגות רעילה".
האלוף במיל' מנחם עינן שהיה חבר בוועדת וינוגרד אמר: "ביבי יעמוד על הדין גם בנושא הזה של הצוללות. זה לא יעזור לו. גם אז, הממשלה לא רצתה להקים את ועדת וינוגרד. הציבור לחץ על הנשוא הזה וככה קמה הוועדה. גם ועדת החקירה לנושא הצוללות תהיה בלחץ הציבור".