"מסכת אלימות שכללה אגרופים וחבטות בראשו של המתלונן". בית המשפט הרשיע היום (חמישי) את גלעד פרץ, קצין בילוש בימ"ר מרכז, בגין תקיפה הגורמת חבלה של ממש בנסיבות מחמירות ובשתי עבירות שיבוש מהלכי משפט. פרץ זוכה מחמת הספק מעבירת תקיפה נוספת, ושני שוטרים אשר נכחו עימו במהלך האירועים זוכו אף הם. פרץ הורשע לאחר שבמח"ש הצליחו לגייס את אחד הבלשים להפוך לעד מדינה נגד מפקדו.
על פי כתב האישום, בעת שהמתלונן ישב ברכבו בראשון לציון ניגשו אליו שוטרי הבילוש וביקשו ממנו להציג תעודת זהות, אולם זו לא היתה ברשותו. לאחר דין ודברים הודיע לו פרץ, אשר שימש ראש צוות הבילוש, על עיכובו ודרש ממנו להתלוות אל השוטרים לניידת.
פרץ אף אמר לו שילמד אותו כיצד מתנהגים לקצין ימ"ר ושילמד לתת כבוד. משם החלה מסכת אלימות שכללה אגרופים וחבטות בראשו של המתלונן, וכן מכות בפטיש בברך במהלך הנסיעה לתחנה.
האלימות מצד פרץ נמשכה גם בתחנת המשטרה, כאשר הפשיט והכה את המתלונן במהלך החיפוש על גופו. בהמשך רשם פרץ דו"ח כוזב על האירוע, וכן הנחה את השוטר שהיה עימו לרשום דו"חות פעולה בהתאם לפרטים הכוזבים.
בית משפט השלום בראשון לציון זיכה כאמור את השוטרים שהיו עימו באירוע, תוך שקבע כי "מפקדם ומי שאחראי עליהם פעל על דעת עצמו, בלא תכנון מוקדם משותף ובוודאי ללא מעורבות פיזית אקטיבית כלשהי שלהם". התיק נוהל על ידי עו״ד נעמה לזמי מהמחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה.
במקרה אחר זוכו השוטרים מחמת הספק מאישום בגין תקיפת אדם שנעצר במהלך ביקורת שגרתית בעת שנהג בנתניה.