המחקר שנועד להציל עופות רבים - ייצא לדרך: בעקבות הפרסום ב"ידיעות אחרונות" וב-ynet בשבוע שעבר, שוחח שר האנרגיה יובל שטייניץ עם הנהלת חברת החשמל בעניין הפיילוט למחקר התנגשות עופות בקווי מתח. בשיחה סוכם שהחברה תעמיד את התקציב הנדרש לביצוע הפיילוט במלואו.

בשבוע שעבר פורסם כאן כי החברה להגנת הטבע השיגה תקציב של 1.3 מיליון שקל למחקר, אבל חברת חשמל הודיעה ששליש מהסכום יוקצה למשכורות. בחברה להגנת הטבע אמרו אז בתגובה כי "המחקר לא יוכל לצאת לדרך. חברת החשמל תביא לביטול המחקר ולפגיעה נוספת בעופות דורסים". השר שטייניץ כתב היום לטל גלבוע, יועצת ראש הממשלה לענייני בעלי חיים, כי חברת החשמל התחייבה להעמיד את התקציב הנדרש לביצוע הפיילוט של המחקר במלואו. "חברת החשמל מחויבת אם כן לביצוע את הפיילוט במלואו ורואה חשיבות רבה בתוצאות המחקר, שאמור לספק מידע רב בגיבוש פתרון ראוי לצמצום התנגשות עופות ברשת החשמל", כתב השר. "בתור מדריך טיולים לשעבר אני רואה חשיבות רבה לשמירה על הטבע הארצישראלי ולהגנה על חיות הבר".
1 צפייה בגלריה
שקנאים מעל קווי מתח גבוה בשרון
שקנאים מעל קווי מתח גבוה בשרון
שקנאים מעל קווי מתח גבוה בשרון
(צילום: דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע)


בחברה להגנת הטבע קידמו את המחקר על השפעות קווי המתח על עופות דורסים. זאת, על מנת למנוע את התופעה הגורמת למותם של מיליוני עופות בשנה בעולם.
בעקבות ההחלטה, אמרו בחברה להגנת הטבע: "אנחנו מודים לשר שטייניץ וליועצת ראש הממשלה, טל גלבוע ומקווים כי המחקר יחל במהירות ויספק לנו את התשובות, לגבי הדרך היעילה ביותר, למזער את תמותת העופות, כתוצאה מקווי המתח".