ח"כ אופיר סופר (ימינה) אמור היה להתמנות מחר (יום ד') ליו"ר ועדת המשנה של ועדת העבודה והרווחה לטיפול בענייניהם של נפגעי הלם קרב. הייעוץ המשפטי של הכנסת השהה את המינוי עד לאישורו בוועדת האתיקה של הכנסת, בשל העובדה שסופר בעצמו מוגדר נכה צה"ל ונפגע פוסט טראומה.
2 צפייה בגלריה
הקמת הוועדה תחכה לאישור המינוי
הקמת הוועדה תחכה לאישור המינוי
הקמת הוועדה תחכה לאישור המינוי
(צילום: דובר צה"ל)
מדובר בוועדה חדשה שהייתה אמורה לקום בכנסת בשל צורך שהתעורר, בין היתר בעקבות לא מעט תלונות מצד נפגעי הלם שביקשו ומבקשים מידי יום עזרה מול הבירוקרטיה. בסיכום אליו הגיעו יו"ר ועדת העבודה והרווחה, חיים כץ, וח"כ סופר הוחלט כי תקום מחר הוועדה וסופר יעמוד בראשה.
אלא שימים ספורים לפני המינוי הודיעו בייעוץ המשפטי של הכנסת כי יש להשהות את המינוי בשל העובדה שסופר מוכר כנכה צה"ל וכנפגע פוסט טראומה ועלולה להתעורר בעיה של ניגוד עניינים.
2 צפייה בגלריה
אופיר סופר
אופיר סופר
אופיר סופר
(צילום: דוברות הכנסת)
מינויו של סופר שתוכנן כאמור למחר בדיון מיוחד בהשתתפות השר מיכאל ביטון (כחול לבן) בוטל. כעת הקמת ועדת המשנה תחכה שוועדת האתיקה שטרם הוקמה רשמית תאשר את המינוי של סופר.
"ביום רביעי הייתה אמורה לקום לראשונה בכנסת ועדה שתסייע ותיתן את היחס הראוי של המדינה לאלפי נפגעי פוסט טראומה", אמר סופר. "אני סמוך ובטוח שוועדת האתיקה תאשר את המינוי שלי ותבין שמטרתי היחידה היא לסייע לאלפי לוחמים גיבורים שיצאו לקרב ושבו ממנו מצולקים בנפשם ושהם דורשים בסך הכול להשיב את החיים למסלולם ככל הניתן".