בית המשפט גזר היום (ד') 19 שנות מאסר על תושב הדרום (40) שאנס את אחותו וביצע בה מעשי סדום ומעשים מגונים במשך 15 שנה, מאז שהייתה בת שש ועד גיל 21. נציגת הפרקליטות ביקשה מבית המשפט המחוזי בבאר שבע לקחת בחשבון כי פגע באחותו תקופה ארוכה, וגם כאשר עזבה את הבית ועברה לפנימייה לא חדל ממעשיו.
1 צפייה בגלריה
אילוס אזיקים/תקיפה/אישום תקיפה תוקף אילוסתוקף אילוסתקיפה
אילוס אזיקים/תקיפה/אישום תקיפה תוקף אילוסתוקף אילוסתקיפה
"נקט אלימות נפשית ששללה ממנה את האפשרות להתנגד". אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
בהחלטת בית המשפט נכתב כי האנס "ניצל את מרותו על אחותו, הקטנה ממנו בעשר שנים, ואת פערי הכוחות ביניהם, ובמשך שנים רבות ביצע בה עבירות מין, תוך שהוא הולך ומחריף את הפגיעה המינית במתלוננת".
עוד קבע כי האנס הפך את אחותו למעין שפחת מין, "ככלי שאפשר למצוא בו פורקן ליצריו, אשר במקום להגן על אחותו הקטנה, ולהיות לה למגן ומשען, החליט לנצל את התפקוד ההורי הלקוי, ולבצע במתלוננת עוד בהיותה רכה בשנים, מעשים חמורים ביותר שחיללו את תום ילדותה ופגעו פגיעה אנושה בכבודה ובבריאותה הנפשית".
הרכב השופטים יעל רז-לוי, גילת שלו ואהרון משניות, התייחס גם לטיעוני סניגורו של האנס שטען כי כאשר המתלוננת התבגרה "הייתה מעין הסכמה של המתלוננת למעשים תוך אי הבעת התנגדות". השופטים קבעו כי "מדובר בטענה שאין לה שחר שמוטב לה לולא נטענה, שכן המתלוננת היטיבה לתאר בעדותה כיצד הנאשם הטיל את מוראו עליה, וגם אם לא נקט כלפיה אלימות פיזית, הוא נקט כלפיה אלימות נפשית ששללה ממנה את האפשרות להתנגד למעשיו".
השופטים ציטטו את דברי המתלוננת שתיארה את שעשה לה אחיה: "כשזה פשוט, כשזו שגרת החיים, ואתה מגיל קטן, ילד ממש קטן, ואתה עובר את הדברים האלה ואת ההתעללות הזאת, הפחד אוכל אותך, זה משתק אותך בכלל להגיב לבן אדם. אני הייתי משתתקת כשהוא היה מגיע או קורא לי בסיטואציות האלה. השיתוק הגופני, אי אפשר לתאר אותו". רק בגיל 21, כשנכנסה המתלוננת לקשר זוגי, אזרה עוז ודרשה מהאנס לחדול ממעשיו. בהמשך הגישה נגדו תלונה במשטרה.
בית המשפט קבע כי העבירות היו "חמורות ומכוערות", ולקחו בחשבון שהאנס לא לקח אחריות על מעשיו, ואף האשים את אחותו כי גרמה לו עוול. בית המשפט גזר על האנס 19 שנות מאסר בפועל וקבע כי בנוסף יפצה את אחותו בסכום המרבי הקבוע בחוק – 258 אלף שקל.