הפרקליטות הודיעה היום (ג') לאפי אזולאי, אב הבית במעון ראש הממשלה, כי תסגור את התיק הפלילי בגין מעורבותו במסירת תצהירי שקר ועדויות שקר לטובתה של שרה נתניהו בתיקה של אחת העובדות לשעבר במעון, שירה רבן. התיק של אזולאי ויועבר לבחינה באפיק המשמעתי באמצעות נציבות שירות המדינה בשל היותו עובד ציבור.
כמו כן, הוחלט במכלול הנסיבות לסגור גם את התיק בעניינן של שתי עובדות המעון, ליאורה בביאן ונילי קדוש, שנחקרו בחשד למסירת תצהירים כוזבים במסגרת הליך בבית הדין לעבודה.
3 צפייה בגלריה
אפי אזולאי
אפי אזולאי
אב הבית, אפי אזולאי. התיק נגדו נסגר
3 צפייה בגלריה
שירה רבן בדיון בתביעה נגד שרה נתניהו בבית הדין האזורי לעבודה בירושלים
שירה רבן בדיון בתביעה נגד שרה נתניהו בבית הדין האזורי לעבודה בירושלים
שירה רבן בבית המשפט. ארכיון
(צילום: אוהד צויגנברג)
התיקים נפתחו במסגרת הליך בבית הדין לעבודה שבו הגישה עובדת מעון ראש הממשלה לשעבר, שירה רבן, תביעה נגד שורה של אישים הקשורים למקום עבודתה, ובהם משרד ראש הממשלה ושרה נתניהו. רבן טענה כי חוותה התעמרות מצד רעיית ראש הממשלה.
בביאן העידה נגד שירה רבן, וטענה בתצהיר שהוגש לבית המשפט כי "כאשר באתי לעבוד בבית ראש הממשלה חשבתי כמו כולם שהבית ראוותני, וההוצאות על האוכל הן בשמים. גיליתי מהר מאוד שהבית הפרטי הוא פשוט בית צנוע ואפילו צנוע מאוד. גם מבחינת האוכל משתדלים מאוד שלא לזרוק".
3 צפייה בגלריה
 שרה נתניהו
 שרה נתניהו
שרה נתניהו בדיון בבית המשפט
(צילום: אלכס קולומויסקי)

בהקלטות שפורסמו בטלוויזיה נשמעה החשודה, ליאורה בביאן, מספרת לעובדת אחרת כי היא אמרה את הדברים כי חששה לאבד את מקום עבודתה. "אני לא רוצה להגיד לך מה אני עוברת, הוא אמר לך בטח מה אני אמרתי באולם בית המשפט", אמרה בביאן לעובדת השנייה. "מה אני אעשה, פחדתי על המקום שלי".
לאחר מכן היא פנתה אל הלשכה המשפטית במשרד ראש הממשלה, וטענה כי התצהיר והעדות שמסרה מטעמה של נתניהו כללו חלקים שאינם אמת. העניין הועבר לחקירה של היחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433. החקירה הפלילית עיכבה את מתן פסק הדין בתיק של שירה רבן, שצפוי להתפרסם בחודשים הקרובים.