4 צפייה בגלריה
 שאול מרידור וישראל כץ
 שאול מרידור וישראל כץ
שאול מרידור וישראל כץ
(צילום: אבי מועלם)
ראש אגף התקציבים שאול מרידור, שהתפטר הערב (ראשון) לאחר ששלח מכתב דרמטי ומאשים לשר האוצר ישראל כץ, אמר לאחר ההתפטרות כי "צר לי שכך מתנהלת הממשלה. כבר שבועות הארוכים שאני מודאג מאוד, הרגשתי שהתפקיד הזה הופך יותר לנטל מאשר לנכס"
מרידור סיפר כי את המכתב (לקריאת המכתב המלא), שבו פירט על פני שלושה עמודים את הביקורת שלו על התנהלות השר, הוא מנסח כבר כמה ימים. "הגיעו מים עד נפש", ציין. "אי אפשר היה להמשיך עוד. המצב לא רע, המצב הוא חמור - והאזרחים בארץ צריכים לדעת את זה".
4 צפייה בגלריה
שאול מרידור
שאול מרידור
"התפקיד הפך יותר לנטל מנכס"
(צילום: רפי קוץ)
הוא רמז כי קיבל הוראות לא מקובלות וטען: "אסתפק בלומר ששר האוצר עושה דברים שלא ייעשו ולא נעשו כאן בעבר". מרידור נמנע מלהגיד אם התייעץ על המהלך עם אביו, שר האוצר לשעבר דן מרידור שהתפטר מתפקידו בממשלת נתניהו לפני 25 שנים: "אני לא אדווח על מה שקורה במשפחתי. אין שום קשר להתפטרות של אבי לפני שנים כה רבות".
במכתבו כתב מרידור כי עבודתו הפכה ל"בלתי אפשרית". הוא ביקר בחריפות את התנהלות כץ: "אתה לא מאפשר לי ולמשרתי ציבור רבים אחרים באגפים השונים במשרד האוצר ובמשרדי הממשלה האחרים לעשות את מה שאנחנו יודעים לעשות - לגבש, להציע, לנתח ולבקר צעדי מדיניות אשר יאפשרו למשק הישראלי לצלוח את תקופת המשבר הכלכלי הקשה הפוקד אותו, לצד תמיכה במאמץ הלאומי לטיפול יעיל במגפת הקורונה".
4 צפייה בגלריה
ישראל כץ
ישראל כץ
השר כץ: "מרידור פעל באופן בוטה נגד מדיניות הממשלה"
(צילום: אבי מועלם)
בתגובה על הדברים מסר שר האוצר כץ: "מאז כניסתי לתפקיד הענקתי גיבוי רחב לצוות המקצועי באוצר, ובכללו לשאול מרידור, כפי שעשיתי בכל תפקידיי בעבר. לצערי לאחרונה מתוך שיקולים פוליטיים צרים החל מרידור לפעול באופן בוטה וגם פומבי נגד מדיניות הממשלה ונגד המדיניות שהובלתי במשרד האוצר, ולכן פרישתו מתפקיד ראש אגף התקציבים היא מהלך נכון ומתבקש. בכוונתי להביא בהקדם מחליף ראוי ומקצועי לתפקיד שיסייע לי ולממשלה בקידום המדיניות הכלכלית בתקופה מאתגרת זו".
מרידור ציין במכתבו כי בימים האחרונים נחצו "קווים אדומים". "רוסקו כללים אלמנטריים של התנהלות תקציבית וכלכלית נכונה, והחלטתי שאיני יכול עוד להיות חלק מהמערכת ולתת לגיטימציה לסדרת ההחלטות השגויות: החלטות שאינן לוקחות בחשבון את ההשלכות ארוכות הטווח והשפעתן על כלכלת המדינה ועל חיי האזרחים, והתמריצים שהן מייצרות", הסביר.
4 צפייה בגלריה
ראובן ריבלין
ראובן ריבלין
"הצעד הקשה של מרידור מדאיג, הוא איש מקצוע מהמעלה הראשונה". ריבלין
(צילום: מארק ניימן, לע"מ)
נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, התייחס אף הוא לטלטלה באוצר ואמר כי הוא מצר עליה. "הצעד הקשה בו נקט, והמשמעויות הנובעות ממנו, מדאיגות אותי מאוד", ציין. ריבלין הדגיש כי "שאול הוא איש מקצוע מהמעלה הראשונה, ואחד ממשרתי הציבור המסורים מולם זכיתי לעבוד בשנים האחרונות".
ריבלין הוסיף כי "בימים אלה יותר מתמיד, דרושה לישראל פקידות ציבורית מקצועית וחזקה, שעובדת יחד עם הדרג הנבחר למען חילוץ העם והמדינה מהמשבר הקשה שפוקד את העולם כולו".