תאגיד מיחזור האריזות "תמיר" השיק השבוע פלטפורמה דיגיטלית חדשה, בכיכובו של "דדי החתול", שמטרה לספק מידע נרחב ונגיש בנושא מיחזור האריזות בישראל.
"דדי אונליין" הוא השירות החדש של דדי החתול הכתום, שמשמש כפרזנטור של תאגיד המיחזור. את דדי מדבב ציון ברוך. דדי יעודד את המשתמשים להפריד פסולת אריזות בבית, יסביר מה משליכים לפח הכתום והסגול וירחיב על התהליך שעוברת אריזה מרגע שהושלכה לפח הכתום ועד שהגיעה למיון בדרכה להפוך למוצר ממוחזר אחר. השירות החדש יפנה את המשתמשים גם לסרטוני הסברה קצרים וממוקדים שמציגים את כל תהליכי המיחזור.

2 צפייה בגלריה
הצ'ט עם החתול הכתום
הצ'ט עם החתול הכתום
הצ'ט עם החתול הכתום
(צילום: תאגיד המיחזור תמיר)


ב"תמיר" אמרו כי למעשה מדובר בצ'אט בוט מתקדם, שפותח בחודשים האחרונים על ידי צוות משותף של אנשי תאגיד המיחזור ומהנדסי בינה מלאכותית, שאחת ממטרותיו היא לחזק את אמון הציבור בתהליכי המיחזור שעליהם מופקד התאגיד, שאחראי על הפחים הכתומים והסגולים. בתאגיד המיחזור אמרו כי השיח עם דדי יהיה מותאם לאופיו הציני והמשעשע
הצ'אט בוט של דדי יפעל באתר הרשמי של "תמיר" ובפייסבוק מסנג'ר, ויספק מענה ונתונים במגוון נושאים הקשורים במיחזור אריזות ויסייע גם בחיזוק אמון הציבור על תהליכי מיחזור האריזות בארץ על ידי מענה לכל השאלות העולות בנושא. ההשקעה בבוט היא חלק מקמפיין לחיזוק אמון הציבור בהשקעה של מעל חצי מיליון שקלים.


2 צפייה בגלריה
דדי החתול בקמפיין
דדי החתול בקמפיין
דדי החתול בקמפיין
(צילום: תאגיד המיחזור תמיר)

דדי החתול גם ינפץ מיתוסים ותפיסות מוטעות שלעיתים קיימות בחלק מהציבור כמו לאן מגיעות האריזות שהושלכו לפח הכתום והאם באמת ממחזרים אותן, ואיך זה שאותה משאית מפנה את הפחים הכתומים, בימים נפרדים מהפחים הרגילים ועוד. פיצ'ר חשוב ומרכזי נוסף, כך אמרו ב"תמיר", יאפשר לכל משתמש למצוא בקלות היכן ממוקמים הפחים הסגולים המיועדים למיחזור אריזות זכוכית, בסביבתו הקרובה.
מנכ"ל תאגיד תמיר, רני איידלר, אמר: "מיחזור היא פעולה פשוטה המייצרת תרומה גדולה. כל אריזה שמושלכת לפח כתום יכולה להפוך למוצר ממוחזר חדש, בכך נמנעת הטמנה של פסולת אריזות באדמה וגם נוצרים מוצרים חדשים. אנו רואים חשיבות רבה במתן מידע נרחב לציבור התושבים על פעילות המחזור החל משלב הפרדת האריזות דרך תחנות המיון ויצירת מוצרים ממוחזרים ובכך לחזק את אמון הציבור בתהליך כולו".