נפתח עם ציפור קוקיה בת 6 ששברה שיא מרשים כשהתעופפה לה בחמש השנים האחרונות יותר מ-80 אלף קילומטר. את המרחק המדהים היא צברה כשנדדה אל בריטניה וממנה, כיוון שבחורף היא מבלה באפריקה ומגיעה לבריטניה באביב.
החוקרים עוקבים אחר הקוקיות מקרוב בשנים האחרונות, כדי להבין את מה גורם לאוכלוסייה שלהן להצטמק; וכחלק מהמחקר הם מתייגים אותן ומתחקים אחר מסלולי הנדידה שלהן.

4 צפייה בגלריה
הקוקיה ששברה שיא
הקוקיה ששברה שיא
הקוקיה ששברה שיא
(צילום: British Trust For Ornitology)
למרות האתגרים הרבים שבדרך, במיוחד לאור גילה המופלג (בעוד כשנה היא תהיה הקוקייה המבוגרת ביותר בבריטניה), הקוקייה הספציפית הזאת נחתה ממש בימים אלה באנגליה, אחר עוד מסע מרהיב מהסהרה. אפשר רק לדמיין רק אילו נופים היא ראתה בדרך.
4 צפייה בגלריה
המסלול שעשתה הציפור
המסלול שעשתה הציפור
המסלול שעשתה הציפור
(צילום: British Trust For Ornitology)
ועכשיו, לסיפור מפחיד, רנה קומפין הוא מטייל שסטה מהמסלול ביער הלאומי של קליפורניה ואיבד את דרכו. בשלב מסוים הוא כבר חשב שאיש לא יוכל למצוא אותו.
בשאריות האחרונות של סוללת הטלפון שלו הוא שלח לחברו הודעה ובה תמונה עם הרגליים שלו על קצה ההר, וכתב שהוא אבוד.
4 צפייה בגלריה
הצילום שבזכותו נמצא המטייל
הצילום שבזכותו נמצא המטייל
הצילום שבזכותו נמצא המטייל
(צילום: מתוך טוויטר)
המשטרה פרסמה את התמונה לציבור הרחב, בתקווה שמישהו יזהה את הנוף ויידע איפה המטייל נמצא. למרבה המזל, בנג'מין קוו, שהתחביב שלו למזלו של רנה הוא להסתכל בתמונות ולגלות היכן הן צולמו, הבחין בתצלום. לבנג'מין הייתה תחושה שהוא יודע בדיוק היכן רנה נמצא. הוא כיוון את מסוק הצלה אל המקום – ורנה נמצא פחות מקילומטר מהמיקום שנתן להם בנג'מין. אז חדשות טובות לרנה ששרד וגם לבנג'מין, שסוף סוף נמצא ייעוד לתחביב המוזר שלו. ולסיום שימו לב לסיפור האהבה המרגש בין כורי זהב לגורת דובים ברוסיה. הכול החל כשחבורת כורים מצאו באמצע אי ברוסיה, גורת דובי קוטב שהתייתמה מאמה.
הם לא יכלו לעמוד בפני היצור המתוק, והחליטו לדאוג לדובה הקטנה, שהמשיכה להופיע באזור שבו הם כרו. הם האכילו אותה (ואל תנסו את זה בבית או בחופשה, זה אסור, מסוכן ולא חוקי) ודאגו לה, עד שבשלב מסוים הם אילפו אותה בצורה מסוימת.
4 צפייה בגלריה
חיבוק דב
חיבוק דב
חיבוק דב
(צילום: Andrey Gorban; Royev Ruchey Zoo)

בזכות גילה הצעיר, הם אפילו לימדו אותה להתחבק, והיא עפה על זה. אלא שכעת, העבודה במקום הסתיימה וכדי שהחברה הקטנה שלהם תשרוד, הם יצרו קשר עם מחלצים מטעם גן החיות של מוסקבה, שטוענים: לולא הכורים, הגורה הקטנה לא הייתה מצליחה לשרוד לבדה בטבע. אהבה ששווה זהב.
מבזק החדשות הטובות מתפרסם בימים ראשון, שלישי וחמישי