3 צפייה בגלריה
פאאד דבור
פאאד דבור
ההרוג פאיד וופא (דבור)
לא הוציא מעולם רישיון נהיגה וגרם למותו של עובד בחברת נתיבי ישראל תוך נהיגה בשכרות. כך מתואר בכתב אישום שהוגש היום (ב') לבית המשפט המחוזי בחיפה נגד סולטאן מוחמד קדיראת (30) משפרעם, בגין גרימת מוות בקלות דעת, נטילת סיכון בלתי סביר, נהיגה בשכרות, גרימת נזק לאדם ולרכוש ונהיגה ללא רישיון.
לפי כתב האישום, בתחילת החודש שתה הנאשם בקבוק ערק שמכיל 500 מיליליטר משקה אלכוהולי וארבע פחיות בירה. קדיראת נסע בשעת לילה שיכור וללא רישיון נהיגה בכביש 70. באותה העת בוצעו סמוך למחלף יגור עבודות בנתיב השמאלי של הכביש.
לכיוון נסיעת הנאשם עמד רכב חונה של חברת נתיבי ישראל ובנתיב השמאלי עמדה "עגלת חץ" שהבהב לצד ימין. שלושה פקחים, בהם פאיד וופא (דבור) (50) מבית ג'ן, עמדו בקרבת הרכב, לבשו אפודים זוהרים והכווינו את התנועה באמצעות פנסי יד דולקים מהנתיב השמאלי אל הנתיבים האמצעי והימני.
3 צפייה בגלריה
זירת התאונה בכביש 70
זירת התאונה בכביש 70
זירת התאונה בכביש 70
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
לפי כתב האישום, קדיראת נהג בנתיב השמאלי של הכביש וחרף שדה הראייה שהיה פתוח לפניו הוא לא נענה להכוונות של פקחים ו"עגלת החץ" לעבור נתיב. הנהג המשיך בנסיעה בנתיב השמאלי עד שהתנגש בעוצמה עם חזית רכבו בחלקו האחורי של הרכב שעמד במקום במצב סטטי.
כתוצאה מכך שני כלי הרכב הסתובבו על גבי נתיבי הכביש: הרכב של הנאשם הסתובב על צירו עם הפנים נגד כיוון התנועה ופגע עם הכנף הקדמית שמאלית בכנף קדמית שמאלית של רכב אחר שנסע באותה העת על הכביש.

3 צפייה בגלריה
עורך דין אנס אבו חוסין
עורך דין אנס אבו חוסין
עורך הדין אנס אבו חוסין
הרכב של חברת נתיבי ישראל הסתובב על צירו לצד שמאל, פגע במנוח, המשיך בתנועה ונעצר עם הפנים נגד כיוון התנועה תוך שהוא פוגע בוופא שנכלד תחתיו. מותו של המנוח נקבע בבית החולים רמב"ם בחיפה.
עו"ד אנס אבו חוסין, סנגורו של קדיראת, אמר: "הנאשם מכחיש את המיוחס לו בעניין הנהיגה בשכרות, לרבות הקשר הסיבתי בין גרימת התאונה לבין נהיגתו היות והרכב שבבעלות חברת נתיבי ישראל הוא זה שפגע במנוח כאשר חסמה נתיב נסיעה בניגוד לחוק".