פועל כבן 30 נהרג היום (שלישי) בתאונת עבודה באתר בנייה ברחוב חזון אי"ש בירושלים. מותו של הפועל, שנפל מגובה של כחמישה מטרים, נקבע במקום. זהו הפועל ה-17 שנהרג מתחילת השנה באתרי הבנייה, ובפורום למניעת תאונות עבודה קוראים לכנסת שלא לדחות את הכניסה לתוקף של רפורמת הפיגומים - שנועדה למנוע נפילת פועלים מפיגומים.
1 צפייה בגלריה
תיעוד מזירת הירי במלון ביץ' האוס בתל אביב
תיעוד מזירת הירי במלון ביץ' האוס בתל אביב
מקרה מוות שני באתר בנייה בתוך שבוע. ארכיון
(צילום: מוטי קמחי )
הדיווח על האירוע התקבל בשעה 10:47 במוקד 101 של מד"א במרחב ירושלים. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לפועל טיפול וביצעו בו פעולות החייאה, אך בסופן נאלצו לקבוע את מותו.
חובש בכיר במד"א, שמריהו ירט, סיפר: "כשהגענו לאתר הבנייה ראינו פועל שוכב מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה, כשהוא סובל מחבלה רב מערכתית קשה לאחר שנפל מגובה של כחמישה מטרים. מיד התחלנו להעניק לו טיפול רפואי ולבצע פעולות החייאה שבסופן נאלצנו לקבוע את מותו".
היועץ המשפטי של הפורום למניעת תאונות עבודה, עו"ד ישראל אסל, מסר כי "שבוע זה מתברר כשבוע דמים בענף הבנייה - שני עובדים נהרגו בתאונות עבודה בימים האחרונים. שלשום נהרג אביעד באשרי בתאונת נפילה מגובה שאירעה בבצרה, והיום נהרג עובד נוסף שנפל מגובה בירושלים. שתי תאונות אלה מהוות תזכורת ואור אדום למשרד העבודה ולפרקליטות, ועליהם לפעול בנחישות ולבצע אכיפה נוקשה נגד הקבלנים המפרים את תקנות הבטיחות לעבודה בגובה, לרבות הגשת כתבי אישום".
עו"ד אסל הוסיף: "ועדת המשנה של הכנסת דנה היום בנושא דחיית הכניסה לתוקף של רפורמת הפיגומים. נראה שצו השעה הוא לפעול לכניסתה לתוקף של רפורמת הפיגומים בהקדם, כדי למנוע תאונות נוספות בעתיד ואובדן יקר של חיי אדם".