1 צפייה בגלריה
עדנאן דיב
עדנאן דיב
עדנאן דיאב
עדנאן דיאב (50) מהיישוב זרזיר בגליל נהרג היום (ה') בתאונת עבודה ביישוב ערערה בוואדי עארה. דיאב, נשוי ואב לארבעה, התחשמל ככל הנראה בעת שעסק בגיזום עצים.
צוות של מגן דוד אדום שהוזעק לזירה נאלץ לקבוע את מותו של הפועל. עודאי בסול, פרמדיק מד"א, סיפר: "כשהגענו למקום ראינו טרקטור עם מנוף פתוח כלפי מעלה ועליו גבר מחוסר הכרה. פועלים במקום סיפרו לנו שהוא התחשמל מקו מתח גבוה במהלך עבודתו על המנוף. לאחר חילוץ ממושך ביצענו בדיקות רפואיות, אבל הפועל היה ללא סימני חיים.
משירותי כבאות והצלה חדרה נמסר כי "מדובר באדם שביצע גיזום לעצים בסמוך לקו מתח גבוה וככל הנראה פגע בקו המתח. צוותי כיבוי, בהם לוחמי היחידה לחילוצים מיוחדים בפיקודו של רשף שמואל פנסו, הוזעקו למקום.
"מדובר באירוע חילוץ מורכב מאוד, הלוחמים גזמו את העצים סביב הלכוד כדי לייצר סביבת עבודה לחילוץ. הלוחמים בנו מערכת חילוץ אופקית שמורכבת מחבלים וגלגלות כדי לחלץ את הלכוד ולהעבירו לכוחות הרפואה".

חזי שורצמן, ראש מנהל הבטיחות ומפקח עבודה ראשי במשרד העבודה, אמר: "אנו רואים בחומרה רבה את האירוע הזה. הנושא ייבחן על כל היבטיו. אנו נשלול בעת הצורך תעודות של בעלי תפקידים שקשורים לאירוע זה כולל גם אחריות של מנהלים. צוות מפקחים שלנו הגיע לאתר לחקירת האירוע כולל סגירת התהליך לאלתר עד למועד סיום בירור נסיבות האירוע".
עו"ד ישראל אסל, היועץ המשפטי של הפורום למניעת תאונות עבודה, אמר: "זהו עוד מוות מיותר שקרה כתולדה מאי שמירה על הוראות הבטיחות בעבודה. אני קורא למשרד העבודה לבצע רביזיה מקיפה בכל תחום ההכשרה למתן רישיונות להפעלת מנופים להעמסה עצמית ומנופים ניידים. תאונות התחשמלות כאלו פשוט לא צריכות לקרות".

"סיכון מוכר וידוע"

ד"ר הדס תגרי, מנהלת הקבוצה למאבק בתאונות בניין ותעשייה, ציינה: "רק שלשום נערכה בכנסת ישיבת ועדת המשנה של ועדת עבודה ורווחה לנושא תאונות העבודה לנוכח העלייה במספר ההרוגים בתאונות עבודה בחודש האחרון - 13 מתחילת אוגוסט - וכבר אנו מונים לצערנו הרב את ההרוג ה-41 בתאונות עבודה מתחילת השנה.
"התחשמלות בשל פגיעת זרוע מנוף נייד בקו מתח גבוה היא סיכון מוכר וידוע אשר לצערנו כבר גבה את חייהם של עובדים בעבר. לקראת הישיבה הגשנו לוועדה נייר עמדה שבו הצבענו על הצורך בגיבוש ופרסום מדיניות פיקוח ואכיפה מטעם מנהל הבטיחות התעסוקתית ובמיוחד את המחדל של אי פיקוח על בטיחות העובדים ביישובים ערביים".
יו"ר ועדת המשנה למאבק בתאונות עבודה, ח"כ אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת), אמר בהתייחסו לאסון כי "רק השבוע הקראתי בוועדה שמות של 13 הרוגים בתאונות עבודה בחודשים אוגוסט וספטמבר. הוועדה בראשותי תקיים ישיבה קרובה בעניין אכיפת הוראות הבטיחות בעבודה כדי ליישם ולאכוף ולנקוט את כל הצעדים, לרבות פליליים, עיצומים כספיים ושלילת רישיונות קבלן לחברות וקבלנים מפירי חוק".
במשרד העבודה דחו את הטענות ומסרו כי "טענות הקבוצה משוללות כל יסוד. קיימת אכיפה ופיקוח בכלל היישובים בישראל כולל ישובי המגזר הערבי. רק אתמול התקיים מבצע רחב היקף בנצרת ובאום אל פחם".