נציב כבאות והצלה, רב טפסר דדי שמחי פיטר בשבוע שעבר כבאי ותיק ומוכר בירושלים, סגן מפקד צוות בתחנת כיבוי, שקיים יחסי מין עם אחת מפקודותיו, סמב"צית, בזמן אירוע מבצעי. התקרית פורסמה לראשונה ב-ynet.
2 צפייה בגלריה
יחסי המין בתחנת הכיבוי הסתיימו בפיטורים. ארכיון
יחסי המין בתחנת הכיבוי הסתיימו בפיטורים. ארכיון
יחסי המין בתחנת הכיבוי הסתיימו בפיטורים. ארכיון
(צילום: אליעד לוי)

לידי ynet הגיע תיעוד של ההתכתבויות בין השניים, מהן עלתה התנהלותם באותה משמרת, כולל חילופי הודעות בוואטסאפ בעלות גוון מיני לפני קיום היחסים, וכן הודעות בין השניים - מפקד ופקודה - לאחר קיומם. השניים הכחישו אז את המיוחס להם.
במכתב סיכום האירוע, שנחקר על ידי מפקד מחוז ירושלים בכבאות והצלה, נכתב בין היתר כי "מהתכתובות עולה לכאורה תיאום קיום יחסי מין בזמן המשמרת. סבור כי במהלך משמרת מבצעית על הלוחמים והעובדים ביומן המבצעים להיות בדריכות מבצעית ללא הסחות דעת וללא התעסקות בתכתובות מיניות ובוודאי שללא קיום יחסים מיניים תוך כדי המשמרת".
2 צפייה בגלריה
דדי שמחי
דדי שמחי
רב טפסר דדי שמחי במכתב הפיטורים: "שיקרת"
(צילום: עומר שפירא)
הוא ציין כי הכבאי "ביצע כשל פיקודי מהמעלה הראשונה לסגן מפקד צוות, אשר מצופה ממנו להוות גורם משמעותי המשפיע ומפקח על הפעילות המבצעית של כלל המערכים בזמן משמרת". לדבריו, "במקום זה כותב סגן מפקד הצוות לסמב"צית לעזוב את יומן המבצעים במהלך אירוע".
בעקבות האירוע כאמור בשבוע שעבר שחרר שמחי את סגן המפקד מהשירות. במכתב הפיטורים כתב שמחי בין היתר: "כסגן מפקד צוות הינך נדרש לדריכות מבצעית ללא הסחות דעת בהתכתבויות פורנוגרפיות, ובוודאי שלא עם סמב"צית בזמן אירוע מבצעי. התנהלותך זו מגלה כשל חמור שלך כלוחם אש".
בהמשך המכתב הניצב שמחי גם מותח ביקורת חריפה על התנהלותו של סגן המפקד מרגע היוודע המקרה לממונים עליו. "במהלך השימוע שנערך לך לא הבעת כל חרטה ולא סברת כי נפל פגם, ולו חלקי בהתנהלותך".
"נמצאת כי אינך דובר אמת. העובדה ששיקרת במהלך השימוע הינה חמורה ביותר שכן יושרה ואמינות נמצאים בבסיס הערכים של מערך הכבאות ומצופים מכלל העובדים העוסקים יום ביומו במשימה של הצלת נפש ורכוש".