לקראת יום כדור הארץ וועידת האקלים של הבית הלבן, שיחולו מחר, פרסמו היום (ד') ראשי התנועה הסביבתית מכתב לחברי הכנסת ובו הם קוראים להם לבחור לנשיאות רק במועמד שמביא עמו חזון, תפיסת עולם והשראה בין לאומית בנושא של משבר האקלים. המועמד המומלץ של הארגונים הוא יוסף אברמוביץ.
"בשעה שעיני העולם נשואות אל עבר המנהיגות המתפתחת בנושאי אקלים באירופה, ארה"ב ומדינות רבות אחרות, הגיעה השעה שגם ישראל תכתיר מנהיג בעל שיעור קומה שיקדם את הנושא. למינוי שכזה תהיה רוח גבית והשפעה משמעותית על השיח הציבורי, תביא להרחבת התמיכה הפרלמנטרית, הפעילות החינוכית וקידום מדיניות שתבטיח שגשוג בר קיימא לחברה הישראלית ותבטיח לישראל מקום של כבוד במשפחת העמים", כך נכתב במכתב שעליו חתמו 13 ארגונים סביבתיים ובהם: עמותת חיים וסביבה, מגמה ירוקה, תנועת הנוער למען האקלים, אדם טבע ודין, שומרי הבית, מרכז השל, אקו אושן עמותת צלול ועוד.
2 צפייה בגלריה
יוסף אברמוביץ (משמאל) יחד עם בונו סולן U2 בשדה הסולארי ברואנדה
יוסף אברמוביץ (משמאל) יחד עם בונו סולן U2 בשדה הסולארי ברואנדה
יוסף אברמוביץ (משמאל) יחד עם בונו סולן U2 בשדה הסולארי ברואנדה
מנכ"ל אדם טבע ודין, עמית ברכה, אמר: "כבר ראינו שינוי מגמה חיובי במערכת הבחירות האחרונה שבה לראשונה, כל מפלגות הציבו את משבר האקלים ואת הסוגיות סביבתיות כמרכיב מרכזי בקמפיין שלהן ואנחנו מבקשים להמשיך את המגמה הזו גם במוסד הנשיאות ולוודא שההבטחות מתממשות. ההתמודדות עם משבר האקלים היא חוצת מגזרים, תחומי דעת, אמונות מפלגות וזרמים ואנו סבורים שרק מינוי נשיא מדינה בעל אג'נדה סביבתית ותודעה אקלימית יביא עמו ערך מוסף לתפקיד הנשיאות ויהווה גורם מאחד ומלכד".
עוד הוסיפו נציגי הארגונים במכתב שאנו נמצאים בתקופה רגישה, בתהליך התאוששות ממשבר הקורונה והמשבר הכלכלי הנלווה אליו ולמאבק בשינויי אקלים יש יתרונות ארוכי טווח לכלכלה הישראלית, בשיפור הפריון, בקידום התחרותיות, בחיזוק הקלינטק הישראלי, בצמצום פערים, והוא בעל יתרונות בריאותיים וסביבתיים ברורים. בעולם מדינות רבות מאמצות מודל תוכנית חילוץ ירוקה שמקדמות השקעות אשר יבטיחו את ההתמודדות והחוסן של אזרחיה גם מפני שינויי אקלים.
הבחירות לנשיא המדינה הבא צפויות להתקיים במהלך חודש יוני, תנועות הנוער למען הסביבה והארגונים הסביבתיים יצאו בקריאה ליוסף אברמוביץ מ"האבות המייסדים" של תעשיית ייצור החשמל הסולרי בישראל ומחלוצי התחום בעולם להתמודד על תקן "הנשיא הירוק".


2 צפייה בגלריה
יוסף אברמוביץ (מימין) בפגישה ברואנדה
יוסף אברמוביץ (מימין) בפגישה ברואנדה
יוסף אברמוביץ (מימין) בפגישה ברואנדה
(צילום מסך)


בזכות פעילותו של אברמוביץ ושותפיו בעשור האחרון, 100% של צריכת החשמל של אילת ויישובי הערבה בשעות היום מתבססת על קרני השמש - האזור הראשון בעולם שהשיג את היעד השאפתני הזה. את החזון הסולארי שלו הוא הביא גם למדינות ערב ואפריקה, והיה בן אלה ששכנע את ממשל טראמפ להקצות לכך 60 מיליארד דולר ואת ממשלת ביידן-האריס להתחייב ל100% אנרגיות מתחדשות עד 2035. בעקבות תרומתו ההומניטרית, שמבטיחה חיי רווחה למדינות עניות, 12 מדינות באפריקה המליצו על אברמוביץ לפרס נובל לשלום ב-2021. אברמוביץ הוא פעיל חברתי וסביבתי ידוע שכבר שנים רבות נלחם ביחד עם הנוער למען האקלים וארגונים נוספים לקידום חוק אקלים שפתני.