שתף קטע נבחר

נאבקים בשינוי האקלים: אירלנד תשתול 440 מיליון עצים

אירלנד מתכוונת לשתול 22 מיליון עצים בשנה ב-20 השנים הקרובות. ראש ממשלת אירלנד: "זהו מספר עצום, אך ניתן להשיג זאת. פועלים כדי שזה יהיה משתלם כלכלית"

חושבים ירוק למען כדור הארץ: אירלנד מתכוונת לשתול  440 מיליון עצים עד שנת 2040, כדי להיאבק בשינויי האקלים. כך פורסם בסוף השבוע במדינה.

 

ירוק בדבלין (צילום: shutterstock)
ירוק בדבלין(צילום: shutterstock)

 

על-פי הודעת ממשלת אירלנד, בכל שנה ב-20 השנים הבאות מתכוונת המדינה לשתול 22 מיליון עצים. ראש ממשלת אירלנד, ליאו ורדקר, צייץ: "זהו מספר עצום, אך ניתן להשיג זאת אם כל בעלי הקרקעות ישתלו עצים על חלק מהאדמות שלהם. אנחנו פועלים כדי שזה יהיה משתלם כלכלית".

 

ההודעה של ממשלת אירלנד מגיעה כחודשיים לאחר פרסום מחקר, שמצא כי נטיעת למעלה מ-500 מיליארד עצים בכדור הארץ היא הפתרון "היעיל ביותר" להיאבק בשינויי האקלים הקיימים. עם זאת, מבקרי התוכנית הזהירו כי יעור מחדש אינו מספיק וכי יש להפחית בצורה דרמטית את פליטת גזי החממה.

ירוק בדבלין (צילום: shutterstock)
עוד עצים במדינה(צילום: shutterstock)

 

לעצים וליערות יש גם תפקיד מרכזי במיתון ההתחממות כדור הארץ: האדם פולט לאטמוספירה בעשרות השנים האחרונות כמויות הולכות וגדלות של פחמן הדו-חמצני בתהליכים של שריפת דלקים, אשר גורמות לתופעת שינוי האקלים. עצים זקוקים לפחמן דו-חמצני עבור תהליך הפוטוסינתזה שלהם, וכך הם קולטים פחמן דו-חמצני מהאטמוספירה בתהליך שנקרא "קיבוע פחמן" ומסייעים במיתון השפעות שינוי האקלים.

 

בנוסף, מתכננת אירלנד להגדיל את השימוש בכלי רכב חשמליים. המטרה היא להביא למדינה כ-100 אלף כלי רכב חשמליים בשנה, כך שעד שנת 2030 ינועו בכבישי המדינה כמיליון כלי רכב המונעים בחשמל.

 

אירלנד אינה המדינה הראשונה בעולם ששותלת כמות גדולה של עצים. בחודש יולי נשתלו כ-350 מיליון עצים באתיופיה, וגורמים רשמיים הצהירו כי מדובר בשיא עולמי בשתילת עצים ביום אחד. לפי רשות השידור האתיופית "פאנא", העצים נשתלו במסגרת יוזמת "המורשת הירוקה" השאפתנית של ראש הממשלה אביי אחמד. היוזמה נועדה לסייע "להחזיר את הנוף" של המדינה שלדברי מומחים נשחק במהירות בשל בירוא היערות ושינויי האקלים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
ירוק באירלנד
צילום: shutterstock
מומלצים