שתף קטע נבחר

הכי מיוחד שיש: הכירו את קיליאן שרידן

החלוץ האירי של קריית שמונה הוא הדבר הכי רחוק מכדורגלן שגרתי. כוכב רשת טבעוני שמחזיק פודקאסט משלו ולא אוהב לשמור דברים בבטן: "אמרתי למסי: לך תז****". הערב (18:00) הוא פוגש את מכבי חיפה

קיליאן שרידן, החלוץ האירי של עירוני קריית שמונה, הוא הטיפוס הכי רחוק מהכדורגלן הממוצע. מאחורי האיש שפתח את העונה מצוין עם חמישה שערים, מסתתר סיפור חיים מרתק ואישיות שלא רואים כל יום בעולם הספורט.

 

החלוץ בן ה-30 גדל בעיירה קטנה באירלנד בשם בייליבורו שנמצאת במחוז קבאן, איזור בו הכדורגל שולט. לחלוץ לא הייתה ברירה והוא החל להתעסק בענף שהוא שילוב בין כדורגל וראגבי. אבל הוא בכלל אהב כדורסל יותר מכל, ובעיקר את ה-NBA. את הצעדים הראשונים שלו על מגרש הכדורגל עשה בקבוצה מקומית מדאבלין. בגיל 17 קיבל הזדמנות רצינית ראשונה בקריירה כשנבחן בסלטיק. הוא הרשים את אנשי המועדון וגם עבר לקבוצה. זו הייתה הפעם הראשונה שעזב את מולדתו.

 

קיליאן שרידן ברחבה (צילום: אביהו שפירא)
קיליאן שרידן. טיפוס מיוחד(צילום: אביהו שפירא)

 

למרות רוב חבריו שמעדיפים את הכדורגל הסקוטי על זה האירי, הוא דווקא לא אהד את סלטיק ובקושי הכיר שחקנים בקבוצה. זה לא מנע ממנו להמשיך להשקיע ולקבל הזדמנות בקבוצה הבוגרת, כשבין היתר הספיק לפגוש את מנצ'סטר יונייטד ב-2008. למרות זאת, לא הצליח להשתלב בהרכב באופן קבוע וכשהוא בן 21 בלבד עזב לבולגריה וחתם בצסק"א סופיה.

 

החלוץ בן 30 מספר על עצמו שהיה עצלן מאוד בתחילת הקריירה, דבר שהקשה עליו מאוד. "הייתי צעיר וטיפש, לא עשיתי שום דבר נכון", אמר בראיון שנתן לפני מספר שנים לגרדיאן. "ציפיתי שכולם ידברו איתי באנגלית. כמה מתנשא זה? כשאתה צעיר חסרה לך נקודת מבט נכונה. רק כשאני מסתכל על זה עכשיו, אני מבין שאין לי אף אחד להאשים חוץ מאת עצמי".

 

משם הוא עזב לקפריסין ואז גילה מחדש את האהבה למשחק. שרידן זכה בדאבל במדי אפואל ניקוסיה ועלה עם הקבוצה לליגת האלופות, שם נפגש עם ברצלונה – חתיכת מסע לעבור מבייליבורו הקטנה. "אתה משחק במצב כזה וזה כאילו שזה יותר מדי בשביל מה שהמוח שלך מסוגל לעכל. הקאמפ נואו הוא אצטדיון מדהים, אתה מרגיש כאילו אתה עולה לקולוסיאום בגלל כל הרעש".

 

שרידן במדי אפואל ניקוסיה (צילום: גטי אימג'ס)
שרידן במדי אפואל ניקוסיה(צילום: גטי אימג'ס)
 

 

על פודקאסטים וטבעונות

המפגש ששרידן לא ישכח מאותו משחק היה עם לאו מסי. "אתה רואה את ניימאר מצד אחד, את מסי מהצד השני וכששומעים את השריקה אתה פשוט מאבד את עצמך. אני זוכר שהתעצבנתי על משהו במהלך המשחק ובלי להתכוון אמרתי למסי ללכת להז***ן". בהמשך הוא סיפר שהוא "אכל את עצמו" על כך שלא ביקש את החולצה מהפרעוש. המקרה הזה מתווסף לסירוב שקיבל מכריסטיאנו רונאלדו וג'רארד פיקה, קודם לכן בקריירה. אחרי האירועים הללו החליט שרידן שהוא מפסיק לבקש חולצות משחקנים גדולים בסיום משחקים.

 

גם בק"ש שמו לב להרגליו המיוחדים של שרידן, כמו העובדה שאין לו טלוויזיה בבית ואת הכל הוא מעדיף לעשות דרך האינטרנט. את זמנו הפנוי הוא משקיע בקריאת ספרים ויוגה. לפני מספר שנים עבר לתזונה טבעונית. בראיון ל-RTE האירי הסביר: "המעבר לטבעונות עזר לי להרגיש הרבה יותר נמרץ, הרגשתי מעולה כבר בשבועות הראשונים ולכן היה לי קל להמשיך". על היוגה: "רציתי לשפר את הגמישות, התרגול עוזר לי להרגיש פי מאה יותר טוב". 

 

 

"אני מאוד מרוצה מהאישיות שלו, הוא מקצוען ברמה גבוהה, מקובל מאוד בחדר ההלבשה והייתי אומר שהוא קצת מופנם", מספר מנכ"ל ק"ש יוסי אדרי, "מבחינה מקצועית הוא בהחלט חלוץ ראוי לליגת העל ואני מאמין שהוא יעזור לנו העונה, עוד מוקדם לצאת בהצהרות אבל אנחנו מאוד מרוצים ממנו".

   

שרידן הפתיע את ראשי הקבוצה כשביקש וקיבל מענק אליפות בחוזה שלו. גורם במועדון נשמע מרוצה מאוד מהרכש החדש: "הוא תמיד מגיע לאימונים ראשון ויוצא אחרון ומשמש דוגמה לצעירים, מדובר בכוכב כדורגל".  

 

שרידן הוא כוכב רשת עם 14 אלף עוקבים באינסטגרם ו-27 אלף בטוויטר. ציוצים רבים שלו הופכים לוויראלים. ערב פתיחת הפרמייר-ליג צייץ: "הייתי במבחנים בנוריץ' ומאז אני עוקב אחרי התוצאות שלה ומקווה שהיא תובס בגלל שהיא לא הציעה לי כלום". אחר כך צייץ בצחוק: "הציוץ על נוריץ' הפך אותי לכוכב רשת ואני מאוכזב שציוצים אחרים שלי לא הופכים לוויראליים".

 

 

הביצוע הקורע שלו ל-"You Sexy Thing" כחלק מ"טקס החניכה" שלו בקריית שמונה צבר לא פחות מ-160 אלף צפיות, כך שלא פלא שהוא הפך במהירות לאחד השחקנים האהובים במועדון הצפוני. בניגוד לכדורגלנים שמשתמשים באינסטגרם בעיקר לתיעוד עצמי, שרידן מעלה לא פעם פוסטים שעוסקים במודעות סביבתית ועידוד אורח חיים בריא וירוק יותר.

 

לחלוץ יש פודקאסט מצחיק מאוד בשם "מיסטר שרי" בו הוא חולק עם מאזיניו את השקפת עולמו. לרגל פתיחת שנת הלימודים אמר: "אמנם סטיב ג'ובס נכשל בלימודים והצליח בחיים, אבל גם ההומלס שראיתם היום ברחוב לא השיג ציונים טובים. אז תשקיעו בלימודים". בפרק האחרון התייחס לשריפה באמאזונס: "אנחנו לא עושים מספיק כדי לעצור אותה, ולא מדברים על זה מספיק".

 

אחרי מסע קריירה מרתק שעבר בין השאר בבולגריה, פולין, קפריסין וניו זילנד. שרידן יקווה שמצא בית לשנים הקרובות. בק"ש מאמינים שהחלוץ יהפוך העונה למרכיב חשוב בפאזל שמסאי דגו בנה, ובטוחים שהוא ישדרג את החלק הקדמי באופן משמעותי. הערב (שבת, 18:00) מול מכבי חיפה הוא ינסה להביך את הגנת הירוקים בדרך להפוך לעוד בינגו של איזי שרצקי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אביהו שפירא
קיליאן שרידן
צילום: אביהו שפירא
מומלצים