שתף קטע נבחר

ניו יורק: נחשף עיצוב המגדל שייבנה במקום התאומים

הארכיטקט שנבחר למשימה אולץ לשתף פעולה עם מעצב נוסף לבקשת בעלי הקרקע במנהטן. על פי העיצוב הסופי יתנשא המגדל לגובה 1776 רגל (541 מטר לערך) - מחווה לשנת עצמאותה של ארה"ב

בניו יורק נחשף היום (ו') העיצוב של "מגדל החירות", שייבנה באתר מרכז הסחר העולמי במנהטן במקום בו עמדו מגדלי התאומים. על פי התיכנון, המגדל יתנשא לגובה 1776 רגל (541 מטרים) ומעצביו טוענים כי יהיה המגדל הגבוה בעולם.

 

הדגם הוא תוצאה של משא ומתן מתוח שהתנהל בחודשים האחרונים בין דניאל ליבסקינד ודייויד צ'יילדס, שני הארכיטקטים שאולצו לעבוד יחד על העיצוב הסופי. לבסוף הגיעו השניים להסכמה על צורתו וגודלו של המגדל. לדבריהם, העיצוב נועד להיות מחווה אומנותית לפסל החירות, מסמליה המובהקים של ניו יורק. גובהו של המגדל הוא מחווה נוספת - לשנה בה הכריזה ארה"ב על עצמאותה.

 

על פי העיצוב הסופי, יכלול המגדל 70 קומות של משרדים, שתי קומות של מסעדות וקומת תצפית. הוא יכלול גם טורבינת רוח שצפויה לספק 20 אחוז מתצרוכת החשמל שלו ועל הגג יוצבו אנטנות שידור. החיפוי החיצוני שלו יורכב מרשת כבלי מתכת, שאמורה להזכיר את כבלי המתכת עליהם תלוי גשר ברוקלין.

 

ליבסקינד היה הארכיטקט שנבחר לעצב את המגדל, לאחר שניצח בתחרות מעצבים לפני מספר חודשים. אולם בעלי הקרקע באתר מרכז הסחר, לארי סילברמן, ביקש לצרף את צ'יילדס לפרויקט ולשנות את העיצוב המקורי. ליבסקינד, ישראלי לשעבר, הביע מורת רוח מההחלטה וצוטט אז כאומר שהאילוץ של סילברמן הוא מבחינתו "נישואים כפויים".

 

מושל ניו יורק, ג'ורג' פטאקי, הודיע לשני המעצבים שהוא היה רוצה שבניית המגדל תחל כבר בקיץ הבא. ארכיטקטים שהיו מעורבים בתחרות עיצוב המגדל ביקרו את לוח הזמנים הצפוף וציינו שלא מדובר בסתם עוד בניין גבוה אלא בסמל חשוב, שאמור לייצג את הבניינים שעמדו שם קודם ולהשתלב באופן טבעי בקו הרקיע של מנהטן.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
העיצוב הסופי. אפשר שהעבודה תחל בקיץ הבא
צילום: איי פי
צילום: רויטרס
דניאל ליבסקינד. "נישואים כפויים"
צילום: רויטרס
מומלצים