שתף קטע נבחר

"אתיופי? דרוזי? הקישוטים ברשימה שווים לתחת" | הצצה לקמפיין כחלון

צילום נדיר מתוך שיחות במטה "כולנו" ב-2015 על הרשימה לכנסת - מתוך הסרט "המועמד" שישודר בשבוע הבא ב-yes דוקו

 

 

מאחורי הקלעים של ההחלטות על הרשימות לכנסת: לפני הבחירות האחרונות ב-2015 קיבלו מצלמות הסרט הדוקומנטרי "המועמד" הצצה נדירה לשיחות הפנימיות בקמפיין מפלגת "כולנו". באחת השיחות, שמוצגת כאן לראשונה, נשמעו אנשיו של כחלון מתווכחים על הצבת מועמדים ממגזרי מיעוטים.

 

בשיחה השתתפו נדב שמש, ששימש בבחירות ראש המטה של כחלון, ארז חלפון, שהיה ראש מטה שר האוצר עם כניסתו של כחלון לתפקיד, ופרופסור שלום סער. בחדר נכח גם קובי כחלון, אחיו של משה, אך הוא נראה משוחח בטלפון ולא לקח חלק פעיל בשיחה.

 

היועצים התלבטו את מי להציב במקומות 12 ו-14 ברשימה לכנסת. "איזה דרוזים יש לנו? חאתם בתמונה מבחינכתם?", עלתה השאלה. "מה שמשה רוצה. יש לו דרוזי שהוא רוצה, שיביא אותו".

 

ראש המטה שמש אמר: "כל אלה זה קישוטים ואין שום דבר בפנים... קישוטים שראינו שלא מביאים מנדטים. גלנט לא מביא מנדטים, אז אתיופי, דרוזי יביא מנדטים? או רשימה אמיתית או לא. אני בעד רשימה אמיתית. כל הקישוטים האלה, אני חושב שזה שווה לתחת. אבל אנחנו רוצים לרצות את עצמנו? נרצה את עצמנו".

 

שמש הוסיף: "אם אתה מכוון גבוה, אם אתה רוצה לקבל 14 מנדטים, אתה צריך אנשים שיעבדו ביום שאחרי. דרוזי יעבוד? איזה יעבוד? כל היום בא, סוחט אותנו באיומים. זה יעבוד? איזה יעבוד?".

 

ארז חלפון: "צחי לא מוכר. אתיופי זה מסר".

 

שמש: "ראינו את כל השמות, כמה הם עזרו לנו".

 

חלפון: "בסדר גמור. אבל למה כולם לוקחים אתיופי, דרוזי?".

 

שמש: "לוקחים, אז מה? אנחנו צריכים להיות מפלגה אמיתית. כבר פספסנו את הכרטיס הזה. אבל להגדיל את זה עוד? לדעתי זה טעות, אבל בסדר". 

 

חלפון: "לא, אתיופי אתה חייב ברשימה".

 

שמש: "אני, מבחינתי, משה וחבורה של נינג'ות שאף אחד לא מכיר. שיעבדו ויהיו נאמנים. אגב, זה היה החלום של משה".

  

בסופו של דבר הוצב דרוזי (אכרם חסון) במקום ה-12 ברשימה. אף שכולנו קיבלה 10 מנדטים הוא נכנס לכנסת במרץ 2016 בעקבות התפטרותו של כחלון מתפקידו כח"כ. במקום ה-14 הוצב עולה מאתיופיה, אשר פנטהון סיום, שלא נכנס לכנסת.

 

הסרט הדוקומנטרי "המועמד" ישודר ב-yes דוקו בשבוע הבא.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יס דוקו
נדב שמש, מתוך הסרט
צילום: יס דוקו
מומלצים