שתף קטע נבחר

לראשונה: חברת ביטוח תנהל בעצמה את הטיפול בנזקי מים וצנרת

חברת הכשרה ביטוח תפעיל לראשונה מערך שירות מלא לטיפול בנזקי מים וצנרת במסגרת ביטוח הדירה, ולא תסתמך על חברות השירות הקיימות. חברות ביטוח נוספות שוקלות ניהול עצמי מלא או חלקי של התחום, ברקע השירות הנוראי בענף ממנו סובלים המבוטחים

בשורה לציבור המבוטחים? לראשונה בישראל, חברת ביטוח תנהל בעצמה את מערך הטיפול בנזקי צנרת ומים במסגרת ביטוח הדירה.

 

בישראל מבוטחים כ-1.6 מיליון בתים בביטוח דירה, מתוכם כ-70% מבוטחים בנזקי צנרת באמצעות שרברב מטעם חברת הביטוח. למעשה, חברות הביטוח עצמן אינן מתעסקות עם הנושא, ושוכרות "חברות שירות" כקבלני משנה שאמורים לתת מענה למבוטחים.

 

לכל חברות הביטוח קיימים הסדרים עם חברות שירות חיצוניות שמטפלות בכך – מקבלת התביעה, דרך פיקוח על התיקון ועד לניהול אנשי המקצוע. ואולם, איכות השירות שניתן על ידי אותן חברות נמוכה מאוד והחברות ספקו ביקורת קשה מציבור המבוטחים

  (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

בעקבות הלחצים שהופעלו על הפיקוח, נכנסה לפני כשנה לתוקף רפורמה בתחום שמטילה, בין היתר, אחריות נרחבת יותר על חברות הביטוח. אך למרות המהלך, חל שיפור מועט בלבד, כאשר חברות השירות ממשיכות לתת שירות לקוי באמצעות אנשי המקצוע שהן שוכרות לביצוע התיקונים (שרברבים, רצפים וכדומה).

 

ל-ynet נודע כי חברת הביטוח "הכשרה" תפעיל בקרוב לראשונה מערך עצמי לטיפול בנזקי מים וצנרת, שיטפל בכל הליך התביעה עד סיומה. המערך יכלול הפעלת מוקד מאויש 24/7 עם מוקדנים שיועסקו ישירות על ידי החברה. הכשרה גם צרפה כבר לשורותיה 12 אינסטלטורים שכירים במשרה מלאה, והיא תצרף אנשי מקצוע נוספים להשלמת המערך.

 

"אלו אנשי מקצוע שעובדים רק אצלנו, עם משכורת ובונוסים. יש להם עבודה מהבוקר עד הערב ואין להם שום תמריץ אחר ללכת לעשות עבודות מהצד כמו שקיים בחברות השירות", אומר מנכ"ל הכשרה ביטוח, שמעון מירון. "הם יעברו גם הכשרות, כשהמטרה היא שהם יתנו אך ורק שירות למבוטחים".

 

אתם תעלו את הפרמיה ללקוחות בעקבות המהלך?

"השקענו את הכסף הזה כדי לשפר את השירות ואת חוויית הלקוח. הפרמיה שלנו לא תגדל. המטרה היא לייצר רושם חיובי כי בסופו של דבר, מבחינת הלקוח, חברת הביטוח נותנת את השירות והוא לא מודע לכך שבעצם היא משתמשת בחברת שירות.

 

"אנו לוקחים על עצמנו אתגר, להרים את הכפפה בנושא ולהוביל שינוי של ממש בכל האמור בשירות בפוליסות ביטוחי הדירה. מדובר בשינוי תפיסתי בענף. אנו מאמינים כי הדבר יעלה לנו במשאבים רבים יותר, אך ישתלם בסופו של דבר בזכות השיפור הגדול בשירות, בזמני התגובה, במשך הטיפול ובאופן הטיפול בתביעה".

 

בחברות ביטוח נוספות בוחנים בימים אלו מודלים דומים - בעיקר העברת ניהול תביעות נזקי צנרת למוקד של החברה עצמה, אם כי החברות לא ששות להעסיק בעצמן את אנשי המקצוע לטיפול בתקלות.

 

בתוך כך, בימים אלו מפתחת הכשרה אפליקציה ייעודית לניהול ביטוח הדירה. האפליקציה תחובר למרכזת אשר תפקח על כל מה שנעשה בתוך הבית, גם כשבעלי הדירה נמצאים מחוץ לדירה. האפליקציה כוללת רכזת, גלאי עשן, גלאי הצפה המתריע על הצפה או נזקי מים משמעותיים ומצלמת בית חכם המצלמת את פנים הבית.

 

שמעון מירון ()
שמעון מירון

המערכת תתממשק ישירות לאפליקציה ייעודית, כך שברגע שהמערכת תזהה שריפה, נזילה או הצפה בבית היא תתריע ישירות לאפליקציה. כמו כן ניתן יהיה לראות באפליקציה את פנים הבית בכל זמן, ובאופן מאובטח. המערכת תימכר ללקוחות במחיר מסובסד של 350 שקל.

 

נציין כי מערכות התראה שונות מוצעות גם על ידי חברות ביטוח אחרות. כך למשל, AIG מציעה הנחה בפרמיית הביטוח למתקינים מערכת התראה למניעת הצפות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים