שתף קטע נבחר

הכוכב הכי מודע לעצמו בהוליווד: "אני לא חושב שאני כזה ביג דיל"

אין מי שלא מכיר את הפנים של השחקן ניית'ן פיליון ("קאסל"), אבל אחרי שני עשורים בהוליווד, זה הריאיון הראשון שלו לתקשורת הישראלית. כעת הוא מגלם שוטר מתחיל בן 40 בסדרה "הטירון" ומספר איך נכנס לכושר בשביל התפקיד, מה דעתו על הטוויטר של טראמפ - והאם בקרוב נראה אותו בישראל?

"מה שאני אוהב בדמות של ג'ון נולן ב'הטירון' זה שהיא מייצגת את העולם החדש. פעם, כשמלאו לך 18 מצאת עבודה ועבדת בה עד גיל 65, ואז פרשת. לאנשים הייתה עבודה אחת כל חייהם וזהו. כיום, בגיל 40 אנשים משנים את החיים שלהם, מחליפים קריירה, מקימים משפחה, עוזבים הכול ומתחילים מחדש, וזה מה שנולן עושה. זה מאיים וזה מפחיד, אבל כולנו מסוגלים לזה".

 

במילים אלו מתאר השחקן ניית'ן פיליון ("קאסל", "פיירפליי") מה משך אותו לשחק את דמותו של ג'ון נולן בסדרה החדשה "הטירון" (yes ACTION ו-STINGTV). בסדרה הוא מגלם את הטירון הכי מבוגר במשטרת לוס אנג'לס, גרוש טרי בן 40 שמחליט לפצוח בקריירה חדשה באמצע החיים.

 

 

אם אתה, ניית'ן, היית צריך להתחיל מחדש בגיל 40, מה היית עושה?

"אני רוצה לחשוב שהייתי עובר למקום טרופי, קונה סירה ולוקח אנשים לסיורים על המים בשקיעה עם דרינק ביד. או לצלול. כולם היו חייבים לקרוא לי 'קפטן', והייתי גר על אי מהמם ביופיו. בעצם זה נשמע כמו עבודה קשה, אולי אני פשוט אקח מישהו שיעשה את זה בשבילי ואני פשוט אצטרף".

 

בסדרה צוחקים על הדמות שלך שהיא עוברת משבר אמצע החיים. איך נראה משבר אמצע החיים שלך? עשית עגיל באוזן או קנית אופנוע כבד?

"לגמרי קניתי אופנוע במשבר אמצע החיים שלי. אבל אחרי שנתיים שמתי אותו במחסן ואני לא רוכב עליו יותר. זה היה כיף, וזה משהו שתמיד רציתי לעשות, אבל אני גר בלוס אנג'לס ואנשים הם נהגים איומים ויש כל כך הרבה מכוניות על הכביש, אז למרות שיש לי בטחון מלא ביכולות שלי, אני לא יכול לשים את חיי בידיהם של אחרים. יש לי יותר מדי מה לחיות עבורו".

 

ובהחלט יש לפיליון בן ה-47 בשביל מה לחיות. כוכב הטלוויזיה התגלה באופרת הסבון "לחיות את החיים", אך התפרסם כשגילם את קפטן מל ריינולדס בסדרה "פיירפליי" (2002) שאמנם ירדה אחרי עונה אחת, אבל הפכה לסדרת פולחן. מאז הוא גילם עשרות תפקידי אורח, מ"באפי ציידת הערפדים", דרך "עקרות בית נואשות", ועד "משפחה מודרנית", אך הייתה זו הסדרה "קאסל" שהפכה אותו לכוכב טלוויזיה פר אקסלנס. במשך שמונה שנים הוא גילם את ריק (ריצ'ארד) קאסל, סופר מסתורין מצליח, שחובר אל הבלשית קייט בקט (סטנה קטיק) ממשטרת ניו יורק, ויחדיו הם פותרים מקרי רצח חריגים.

 

נתן ניית'ן פיליון הטירון (צילום: באדיבות yes)
ניית'ן פיליון הוא "הטירון"(צילום: באדיבות yes)
 

רק סיימת את "קאסל" וכבר אתה מתחייב לסדרה אחרת בטלוויזיה?

"'קאסל' נמשכה שמונה שנים ואז לקחתי הפסקה של שנתיים. זה הייתה התוכנית שלי מלכתחילה האמת, לא רציתי לקפוץ ישר חזרה, אבל שנתיים נראו לי כמו פרק זמן הגיוני. ואני מודה, לא ציפיתי לחזור לעבוד בקוצר רוח. נהניתי מאוד מהחופש, אבל כשהזדמנות דופקת על הדלת, אני מספיק חכם בשביל לדעת לא לסרב וההזדמנות הזו הייתה טובה מדי".

 

יש דמיון בין ג'ון נולן לריק קאסל?

פיליון מהרהר. "קאסל היה טיפוס גדול מאוד, מצליחן. הוא תמיד היה מאושר והוא הקרין את זה החוצה. נולן הרבה יותר מסוגר, יותר שומר על עצמו. הוא לא חי כמו קאסל אבל הוא הרבה יותר אמיץ ממנו. קאסל קיבל הכל על מגש של כסף אבל הוא לא בוגר, הוא קצת ילד שחי בגוף של מבוגר. נולן הוא מאוד 'מבוגר'".

 

למרות שאתה מגלם דמות לא צעירה, "הטירון" נראית סדרה פיזית מאוד. התאמנת לקראתה?

"לא. לא התאמנתי לתפקיד, ובאמת יש המון ריצה, ואני אגיד לך בכנות, אני לא בנוי לרוץ. אני יכול לרוץ מפה לשם, ספרינטים קצרים. אבל כשמצלמים סדרה ויש סצנת ריצה, צריך לרוץ כל הבוקר, זה ממש חצי יום ריצה. ואני לא בנוי לזה".

 

אבל אתה חי בהוליווד כבר שנים. אתה צריך להיות מתורגל בספורט ודיאטות.

"(צוחק) נכון, אבל אף פעם לא נכנסתי לזה באמת".


נתן ניית'ן פיליון הטירון (צילום: באדיבות yes)
רץ כל הבוקר בשביל סצנה אחת(צילום: באדיבות yes)
 

פיליון יודע על מה הוא מדבר. למרות שהוא גר בהוליווד כבר כמעט 20 שנה, הוא הצליח שלא להפוך לאייטם קבוע במדורי הרכילות, ואנחנו לא יודעים הרבה על חייו. הוא לא נשוי, אך ניהל מספר מערכות יחסים קצרות עם שחקניות לא מוכרות מדי - ומנגד, אין עליו שמועות שהוא בארון. אז מה סוד הקסם שלו ואיך הוא בכל זאת הצליח לשרוד בהוליווד כל כך הרבה שנים?

 

"אני לא יודע להגיד. אני מנסה לא לקחת את עצמי יותר מדי ברצינות, ואני חושב שאנשים רואים ומעריכים את זה. אני מאוד מודע לעצמי ולחסרונות שלי, ובגדול אני לא חושב שאני כזה ביג דיל. להפך, אני יודע עד כמה אני לא מעניין. ועם זאת, אני פשוט נהנה. זו עבודת החלומות שלי, זו העיר שחלמתי לחיות בה, זה סגנון החיים שחלמתי עליו. היום הכי גרוע שלי הוא יום נהדר. אם מישהו רואה אותי, הוא מבין שאני מאושר".  

 

 

יש לך הרבה מעריצים ואתה מקפיד לתחזק את הקשר איתם ברשתות החברתיות.

"תחשבי רגע, נגיד שאתה יושב בקהל ויש לך הזדמנות להגיד משהו או לעשות משהו שיקליל קצת את האווירה, יגרום לאנשים לצחוק - אני באמת חושב שאפשר לשפר חיים של אנשים ככה. אני אוהב לעשות את זה בטוויטר ובאינסטגרם. כשמשהו מצחיק אותי, אני אוהב לחלוק את זה. התקשורת שהמדיה החברתית העניקה לנו עם מעריצים, זה משהו שלא היה לנו בתור ילדים. כשהייתי קטן אהבתי את התוכנית 'האי של גיליגן', ואם הייתי יכול לשלוף טלפון או מחשב ולבדוק מה דנבר (בוב דנבר, השחקן הראשי - י.ב.כ.) עושה או אוכל לארוחת בוקר, זה היה מדהים. הגישה שיש לנו היום אל מעריצים בזכות המדיה החברתית, הכנסים, והמפגשים פנים אל פנים, זו הסיבה שנכנסתי למקצוע הזה".

 

"במשחק אתה אוהב את הסיכון, את האפשרות שתעשה טעות על הבמה מול מאות אנשים, ומנגד, שתעשה משהו מדהים והם יגרמו לך לדעת את זה באמצעות צחוק או מחיאות כפיים, לדעת שעשית משהו נכון. כיום אין לנו את המפגשים האלה פנים אל פנים, פרט למדיה חברתית וכנסים כמו קומי-קון. ורק כך אתה יכול לדעת מה אנשים חושבים על העבודה שלך".

 

גם הנשיא שלך חובב טוויטר גדול.

"אוי לא", הוא נאנח בהשלמה. "כן, האינטרנט הוא מקום נפלא, כי אפשר לכתוב בו כל דבר שרוצים, והאינטרנט הוא מקום נוראי, כי אפשר לכתוב בו כל מה שרוצים".

  

פיליון צודק לגמרי כמובן, ואנחנו מקבלים דוגמה מוחשית לדבריו רגע לאחר מכן, כשאני שואלת אותו על "החברות" שלו עם ראש ממשלת קנדה, ג'סטין טרודו, שהוצגה כעובדה מוחלטת לפי מספר אתרי בידור - והתבררה כהמצאה מוחלטת. "פגשתי אותו רק פעם אחת", הוא אומר ותוהה אם מקור השמועה טמון בכך ששניהם מקנדה. מבחינתי, הוא כבר הרס לי את השאלה הבאה.

 

תיכננתי לשאול אותך על ראש הממשלה שלי, שהוא אומנם לא נאה כמו טרודו, אבל בטח ישמח להיות חבר שלך.

"אני אשמח לפגוש את ראש הממשלה שלך, אני פשוט מחכה שהוא יזמין אותי לביקור בישראל".

 

זה אומר שאנחנו יכולים לצפות לך?

"אני מסיים לצלם את 'הטירון' בעוד חודשיים, ואז אפשר לתכנן תוכניות. אני חייב להגיד שכל מי שאני מכיר ונסע לישראל, נסע פעם נוספת. הם אהבו את זה".

 

וזה לא רק שפיליון טרם ביקר בישראל, מסתבר שהוא גם מעולם לא העניק ריאיון לגוף תקשורת ישראלי. הייתכן? "זה לגמרי אפשרי שמעולם לא עשיתי ריאיון לישראל".

 

אז אני הראשונה שלך?

"זה נהדר. אני גבר מבוגר, אז כשאני חווה משהו בפעם הראשונה זה משמח אותי מאוד. זה ממש ביג דיל. הנה, יש לך את הכותרת שלך, 'אני הייתי הראשונה שלו'".

 

פספוסים על הסט של "קאסל"

 

כפי שהבנתם, פיליון הוא טיפוס מאוד ידידותי ומשעשע, ולעיתים קרובות הדמויות שהוא מגלם, בין אם זה קאסל או נולן, נותנות רושם שהוא לא באמת משחק תפקיד שנכתב על ידי תסריטאים, אלא שולף את הפאנצ'ים בעצמו.

 

"אני לא רוצה לקחת קרדיט על העבודה שהתסריטאים שלנו עושים. בחרתי לעבוד עם האנשים הטובים ביותר והם כותבים מדהים. אני כן אגיד שלפעמים, כשאני מול מצלמה ומרגיש שיש הזדמנות, גם אם היא לא חלק מהתסריט - אבל האווירה בחדר מסתדרת ויש מצב לבדיחה, או קצת פלפל בסוף - זו האחריות שלי, החוזקה שלי אפילו. כל עוד זה לא מוריד מהסיפור, אשמח לגאג טוב. אני גם אוהב שאחי, שיש לו חוש הומור דומה לשלי, מתקשר ומחמיא על בדיחות שהוא אהב בתסריט והן כולן אילתורים שאני המצאתי".

 

דיברת על האנשים שאתה עובד איתם - הבנתי שחתמת ב"הטירון" עוד לפני שקראת את התסריט, רק בזכות האנשים שהפיקו את הסדרה.

"זה נכון, אלכסי הולי (היוצר של הסדרה – י.ב.כ.) שוכר את האנשים הטובים ביותר לפרויקטים שהוא עובד עליהם".


נתן ניית'ן פיליון הטירון (צילום: באדיבות yes)
קאסט מגוון מבחינה אתנית. "הטירון"(צילום: באדיבות yes)
 

וזה מקרי שבשתי הסדרות יש לצדך דמויות נשיות חזקות?

"ממש לא, זה בגדר חובה אצל אלכסי. גם מבחינת הקאסט וגם מבחינת צוות העובדים. הוא מודע מאוד לגבי נושא שוויון ההזדמנויות לנשים. יש כל כך הרבה כישרון בעיר הזו, ואנשים פשוט צריכים הזדמנות לעבוד. אני בר מזל לעבוד עם נשים מדהימות ומצוינות בתחומן, לא רק שחקניות, אלא בכל הצוות. לאלכסי חשוב לשכור אנשים שהם מצוינים ומגוונים. לא רק גברים ונשים, אלא גם לטינים ואפרו אמריקנים. שימי לב שאין הרבה גברים לבנים בתוכנית שלנו".

 

נהדר, השלב הבא הוא להביא שחקן ישראלי לסט.

"בדיוק!"

 

אתה בכלל מכיר שחקנים ישראלים? כלומר, חוץ מגל גדות.

"וואו, הייתי שמח להביא אותה לסט, אבל אני חושב שהיא קצת עסוקה עכשיו".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: באדיבות yes
הטירון הכי מבוגר במשטרה
צילום: באדיבות yes
לאתר ההטבות
מומלצים