שתף קטע נבחר

מלחמת העולם

הקרב שמנהלים מרצדס, ב.מ.וו ופולקסווגן ובנותיה יגיע לשיאים חדשים בתערוכת פרנפקורט הקרובה. המתחרים יצטרכו להיזהר מהניצוצות. בכל מקרה כדאי לבוא

הקרב החזיתי שמנהלים יצרני הרכב הגרמניים זה בזה יגיע, כך נראה, לשיאים חדשים בתערוכת פרנקפורט הקרובה שתיפתח ב-13.9. לכאורה ניתן היה לצפות ששאר יצרני הרכב האירופאיים ישלבו ידיים ויצפו בשמחה לאיד בקרב הטיטאנים, אבל הם יודעים שצריך להיזהר מהרסיסים. גם אם למראית עין הם צוחקים למראה ההשקעות הגרנדיוזיות, הם מבינים שהמלחמה הזו קרובה מדי למגרשם הביתי ותוצאותיה (הדגמים החדשים הרבים שיוצגו) עשויות להצית קרב חדש על כל פלח שוק.
מרצדס תחגוג בפרנקפורט מאה שנים והיא מתכוונת לעשות זאת בסגנון גרנדיוזי כדרכה. לפולקסווגן יש חגיגה אחרת; פרדיננד פייך, היושב ראש הכל יכול של החברה, האיש ששינה את דמותה, עומד לפרוש. פרנקפורט תהיה מבחינתו מסיבת סיום והוא לא יוותר על מפגן זיקוקים מסנוור. ב.מ.וו מבחינתה לא יכולה כמובן להישאר בצד והיא חוגגת הצגת ספינת דגל חדשה עם קריאת תגר על ה-S של מרצדס. היא גם תשלב בחגיגה סדרה 3 חדשה ומכונית תצוגה שתחשוף כיוון נוסף של היצרן.

פרנפקורט הגדולה

תערוכת הרכב של פרנקפורט אינה רק מהחשובות בתחום, אלא כנראה גם הגדולה שבהן מבחינת שטחי תצוגה. שאל כל עיתונאי והוא יפרוץ בסיפורי גבורה על רגליים זבות דם, אפיסת כוחות והתייבשות כללית (הגרמנים לא חזקים באוורור) בתום יומיים של סיור בתערוכה. לא פחות מעשרה בניינים עם מספר קומות מהווים את לב תערוכה, כאשר הרחבות שביניהם מנוצלות להמשך החגיגה המוטורית. ואם בתערוכת ז'נבה חולקים כל היצרנים אולם וחצי הרי שכאן יש מי שמקבל אפילו בניין פרטי. שטחי תצוגה עצומים אלה אומרים לא רק הרבה מכוניות, אלא גם הרבה הליכה וצורך להקדיש זמן רב לתערוכה. אבל השנה זה כנראה יהיה שווה. כי גם אם בדרך כלל נחשבת תערוכת פרנקפורט לחשובה, השנה אנו צפויים לברקים ורעמים.

המלחמה

ומושג על סדר הגודל ניתן היה לקבל גם מכמות החידושים עליהם דיווחנו לאחרונה. ברשימה הזו בלטו כפי ששמתם לב הגרמנים שלא הפסיקו לחדש בשבועות האחרונים. למעשה, הקרב בין היצרנים הגרמניים מעלה ניצוצות כבר כעת. את התערוכה הביתית הראשונה במילניום החדש רוצה כל אחד מהם לנצל כאמור עבור הפגנת שרירים ללא תקדים. דוגמא טובה יכולה להוות מרצדס, שתציג לראשונה לקהל הרחב את הוניאו, ה-M המחודש, ה-SL החדשה, גרסאות AMG ל-SL ול-S ואולי אפילו E חדשה. אם זה לא מספיק הם יקבצו לבניין לא רק את סמארט אלא גם את קרייזלר. כל זאת כדי ליצור הפגנת כוח ללא תקדים. תסתכלו מה קורה בפולקסווגן: פולו חדשה, מכונית דגל חדשה, רכב שטח חדש, מיניוואן חדש על בסיס הגולף הבאה, גרסה חדשה ל-GTI, ובדרך גם שלל שיפורים לשאר הדגמים.

ואודי?

ניתן היה לחשוב שחטיבת היוקרה של פולקסווגן, הלוא היא אודי, תשב בשקט ותסתפק באודי A4 קבריו וב-A6 מחודשת (למרות שגם זה לא ממש מבוטל). ואולם החברים מאינגולשטאדט יהיו עסוקים בהשקה אחרת שהינה חשובה ביותר מבחינת יוקרה. בת-טיפוחיהם, למבורגיני, תציג את מחליפת הקונטאש. זה יהווה מבחן גדול ליכולתה והבנתה של אודי את למבורגיני.
גם פורשה לא תטמון ידה בצלחת ותציג את ה-911 המחודשת ואולי גם מכונית תצוגה שתרמוז למראה הקאיין, כלי השטח העתידי שלה.

ועוד

וזהו רק קצה המזלג, כמו שאתם יודעים, כי כבר עתה ידוע על מספר גדול ביותר של דגמים חשובים שיגיעו לבכורה אירופאית: מצד אחד יהיו הרבה מכוניות לחם וחמאה עממיות כמו פורד פיאסטה, אופל קומבו, הונדה ג'אז, וסיטרואן C3. מצד שני תהיה בכורה לטויוטה קורולה ולניסן פרימרה האירופאיות, ואפילו הופעה ראשונה בתערוכה לקליאו המחודשת. מהצד היקר והיוקרתי תהיה מזארטי חדשה וחשובה, מכונית דגל חדשה של סקודה שרוצה להתחרות בסאלון גרמני, מכונית יוקרה מפתה של לנצ'יה, סאאב 5-9 מחודשת ואפילו קריאת תגר נוספת של קאדילק על שוק היוקרה האירופאי.
חובבי ההגה יוכלו לרשום לעצמם הופעת מכונית ספורט אימתנית של אלפא רומיאו, גרסת GTI חמה ל-307 ואולי אפילו הצצה לקופר S. לפרנפקורט תגיע גם הרולס-רויס האחרונה של פולקסווגן והעיירה קרו, ואולי גם הבוגאטי הראשונה הקרובה לייצור של פולקסווגן.
אז רשמו ביומן ואצל סוכני הנסיעות את התאריכים ה-13.9 עד ל-23.9. לא צריך לנסוע לכל התקופה אבל נראה שהפעם יהיה לכם מה לעשות בפרנקפורט יותר מיום אחד. אנחנו כרגיל נהיה שם יומיים קודם כדי לדווח לכם על מיטב החידושים בתעשייה האירופאית.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מלחמת היצרניות...
הגדולות
ועוד כמה עניינים מהצד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים