שתף קטע נבחר

מונדיאו ספורטיבית, לא כאן

המשפחתית שמבטיחה לעשות צרות לכל השאר בארץ, מתברכת גם בגרסה חזקה ומעניינת במיוחד. שם!

השקת התווית ST, שתוצמד מעתה לגרסאות "ביצועיסטיות" מתוצרת פורד, החלה כמו שסיפרנו לכם עם הפוקוס. ואולם, פירוש ראשי התיבות ST הוא (שמסמל Tכנולוגיית Sפורט, רמה אחת מתחת ל-RS הספורטיבית במיוחד) לא יעצור בקומפקטית הקטנה של החברה וימשיך אל הבת הגדולה יותר - המונדיאו.

גם מונדיאו

המונדיאו ST נחשפה לראשונה לפני כחצי שנה בתערוכת ז'נבה, כאב טיפוס בלבד. אך לקראת תערוכת פרנקפורט מציגה פורד את הגרסה הסדרתית, שעברה כצפוי מספר שינויים קלים לטובת הופעה צנועה ומקובלת יותר. ומיותר כמעט לציין כי המונדיאו ST220 מייצרת בעזרת מנוע ה-V6 שלה 220 כ"ס. בכל מקרה כדאי להזכיר כי מדובר בתוספת מבורכת של 50 כ"ס לעומת גרסת ה-V6 הרגילה, והרבה יותר ממנוע ה-2.0 ליטר בו אנו זוכים לנהוג.
וכדי להרגיע אתכם, נספר כי אנשי פורד לא התאמצו כאן במיוחד. למרות שמדובר במנועי V6, זה ב-ST עבר טיפול הרבה יותר רגוע במחלקת הספורט של היצרן. פשוט מכיוון שבמקום לשפר מהותית, בחרו אנשי פורד בגרסה גדולה יותר של אותו מנוע. נפחה של זו עומד על 3.0 ליטר, והיא משרתת בין היתר גם את ה-SUV של מאזדה, העונה לשם טריביוט, אם כי שם עם 20 כ"ס פחות. בכל זאת, זה לא פשוט להגיע ב-7.4 שניות ל-100 קמ"ש ומשם למהירות מרבית של 243 קמ"ש, נכון?

והשלדה

אם ביחס למנוע הפגינו בפורד עצלות-מה, הרי שבתחום השלדה הם התאמצו מעט יותר, עם הנמכה של 15 מ"מ, כיול מתלים חדש ויחס העברה מהיר יותר להגה, יחד עם גומי נדיב במידה 225/40 וחישוקי "18. וכאילו זה אינו מספיק, בחרו פורד דווקא במונדיאו כדי להציג קו-עיצוב אגרסיבי יחסית.
זה מתחיל כמובן בחישוקים הגדולים, אך ממשיך בפגושים אגרסיביים יותר, כונסי אוויר ייחודיים מלפנים ושילוב כוחני של פנסי ערפל. כדי להשלים את התמונה זכתה המונדיאו לחצאיות חינניות בדפנות וכנפיים מנופחות לעומת הרגיל. מאחור, איך לא, בולטים צמד מפלטים בוהקים. בתא הנוסעים בולט השימוש בעור בשני גוונים: שחור ואדום.
ומה שאלתם? אם נראה אותה בישראל? התשובה היא לא.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מונדיאו ST220...
7.4 ש` למאה קמ"ש. 243 קמ"ש
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים