שתף קטע נבחר

המיאטה מקבלת כוח

אחת המכוניות המוערכות בעולם אינה מגיעה אלינו. זה חבל, כי ל-MX5 יש פוטנציאל לעוד...

מעטים בלבד מעניקים משמעות כלשהי לחטיבת הספורט הקטנה יחסית של מאזדה ביפן, אשר הציגה בעבר גרסאות כוחניות ל-626, כמו גם ל-323. אך לפחות במקרה שלפנינו, כדאי בהחלט לקחת ברצינות הראויה את המוצר האחרון של Mazda Performance Series, בקיצור MPS או בעברית "גרסאות הביצועים של מאזדה".
ראשית, מכיוון שלמרות ההכרזה כי מדובר במכונית קונספט בלבד, אשר ספק אם תגיע לייצור סדרתי, לוחשים לנו כי כבר בחודש מרץ 2002 ניתן יהיה לראות יחידות ראשונות על הכביש. שנית, מכיוון שמדובר בגרסה ספורטיבית לאחת המכוניות החביבות שיוצרו אי פעם.
והתמונות אומרות הכל. מדובר ב-MX5, או "מיאטה" כפי שהיא מכונה בשווקים מסוימים, אשר עברה טיפול מסיבי ומקיף. יחידת המנוע תהיה בנפח 1,930 סמ"ק, אשר תייצר כ-200 כ"ס ב-7,000 סל"ד ו-20 קג"מ ב-6,000. מעבר לכך מבטיחה הקטנה הספורטיבית תיבה ידנית בעלת שישה הילוכים, שיפורים מקיפים במערך המתלים, חישוקי "17 ומערכת בלימה משופרת משמעותית.
נתונים רבים על המכונית הזו אין לנו בינתיים, אך אפשר בהחלט להמר כי אם וכאשר היא תגיע לייצור, המפלט המרכזי בסגנון הבוקסטר של פורשה ישאר במקומו. וגם אם על טעם בהחלט אפשר להתווכח, ולא כולם יאהבו את השינוי החזותי שעברה - אשר מציג אגב בחרטום דימיון לא מועט ל-RX-7 למשל - זו עדיין מכונית שמעלה אצל כל חובב הגה מקומי הרהורים נוגים באשר לייבוא שפסק זה מכבר.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים