שתף קטע נבחר

חוזרים לסטיישן

פיז'ו תציג בתערוכת פרקנפורט מספר דגמים עם הסיומת SW. הכוונה אמנם לסטיישן, אך לא רק

פיז'ו מבטיחה לנו זה זמן מה כי היא מתעתדת לנטוש את הגישה השמרנית שאפיינה אותה בעבר. אם להתייחס ברצינות לדוברים רשמיים, הרי שהחברה הצרפתית מתכננת זה שנים להציג יותר מ"הכל". דגמים חדשים, גרסאות עדכניות ולא פחות חשוב, מכוניות המיועדות לנישות ייחודיות. וכעת, כאשר היא מעודדת מהתגובה הנלהבת במשותף של השוק האירופאי לגבי ה-206 וה-307, היא מתחילה לפרוע את שטרות החוב.

ונתחיל בחדשות חמות

הפיז'ו 206 SW נמצאת אמנם עדיין בשלב "מכונית תצוגה", ולכן כנראה מרשים לה בפיז'ו להסתובב עם חצאיות נועזות וחישוקים כה בוטים. אולם גם לעין בלתי מזוינת בידע מקצועי, ברור כי מכונית זו קרובה מאד לפס הייצור. אך למרות העזרים הויזואליים, את החדשות הטובות באמת מסתירה ה-SW מתחת לשמלה.
לפיז'ו נמאס כנראה לפגר אחרי רנו במרוץ הקטנות-חמות, ולכן בדיוק חמושה הקטנה הזו במנוע 2.0 ליטר 16 שסתומים חדש, המייצר הספק מרבי של 177 כ"ס. ומה זה אומר? העובדה שיחידה זו מוצגת ב-206, רומזת בהכרח כמעט כי תגיע לסופר-מיני הפופולרית ותאפשר לפיז'ו התמודדות מעניינת עד מאד עם הקליאו ספורט, לה כזכור 172 כ"ס. רק נא לא לשכוח - כבר בחודשים הקרובים תגיע יחידת כוח זו גם אל ה-307 GTI החדשה, המיועדת להתחרות בפוקוס ST ובגולף GTI החזקה מבעבר.
אלא שלמרות העיצוב הכוחני והמראה יוצא הדופן של האחוריים, עם יחידות תאורה אנכיות, פיז'ו ביצעה כאן יחסית מעט שינויים. הקטנה הכוחנית מציעה בסיס גלגלים זהה לזה של אחותה השמרנית, למרות שהיא ארוכה ממנה ב20- ס"מ. רוחב המרכב גדל אמנם בשני סנטימטרים זניחים, אך ממד הגובה נותר אף הוא זהה.
וכן, יש ל"סטיישן" הזו גם מראה ספורטיבי לתא הנהג עם, שימו לב… ארבעה מושבי ספורט ייעודיים בלבד. כל זה אומר שה-206 קרובה לייצור, ורק מדיניות "לא לגנוב את ההצגה" הופכת אותה למכונית תצוגה בתערוכה.

וגם ה-307

ומי החשובה יותר בתערוכה? כמובן, ה-307 SW. כך, כחצי שנה לאחר הצגת הקומפקטית, הופכת כצפוי הקמליאו, גרסת התצוגה מז'נבה, למציאות מוטורית. אבל כפי שצפינו, הפשטות-לכאורה מסתירה תפיסה מעניינת ומורכבת בהרבה מהמקובל. כי עם ה-307 SW, מציגים פיז'ו למעשה מכונית סטיישן לכל דבר ועניין, ובעיקר מראה, האמורה לשמש תחליף יעיל למיניוואן קומפקטי.
זה מתחיל בכך ש-307 זו נעה על בסיס גלגלים ארוך ב-10 ס"מ מהדגם הרגיל, מה שכמובן מאפשר מרחב פנים גדול יותר. בנוסף "טיפלו" פיז'ו בסרחי העודף (הוסיפו למקור) ולכן, עם 442 ס"מ מפגוש לפגוש, היא ארוכה ב-21 ס"מ מהדגם המוכר. ומכיוון שה307- גבוהה בכל מקרה, הסתפקו הצרפתים בתוספת של שני ס"מ בלבד. אגב, נפח תא המטען גדל בעקבות השינויים ל-560 ליטר בסך הכל.

כמו מיניוואן

הצמיחה בממדים מקבלת ביטוי חיובי כמובן בתא הנוסעים; כאן אנו מוצאים מרחב ורב-גוניות המוכרים ממיניוואן. ה-SW מצוידת בשלוש שורות מושבים, כאשר השורה המרכזית מפוצלת לשלושה חלקים נפרדים עם אפשרויות קיפול, הזזה ופירוק לכל אחד. בגב המושבים הקדמיים יש כמובן מגשים ואת החבילה ישלים גג נפתח פנורמי. אגב, שורת המושבים האחורית היא בכיוון הנסיעה, בניגוד למקובל אצל יצרנים אחרים במרכב דומה.
אגב, המכונית הזו נראית ללא ספק מתונה בהרבה ממכונית התצוגה שקדמה לה, היינו אומרים אפילו מתונה מדי. לכך "אחראי" ללא ספק המראה יוצא הדופן של ה-307 הסטנדרטית, אשר בפני עצמה גבוהה ו"מיניוואנית". לכן נראית ה-SW פשוט כסטיישן, עם פרופורציות שמרניות בהרבה.


ועוד אחד קטן

על רקע שתי האחרונות מתגמד כמעט רעיון המונית הניו-יורקית החשמלית, על בסיס הפרטנר של פיז'ו-סיטרואן. המסחרית הקטנה נראית אמנם מגוחכת מעט בצבע צהוב ופסי קישוט מוכרים ממוניות התפוח הגדול, אך זה לא העניין. עם המכונית הזו מציגה פיז'ו שליטה עצמאית בטכנולגיית תא הדלק העתידנית. כלומר, ברילנגו זה יודע להפוך הידרוגן לחשמל, המניע שתי יחידות הנעה.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
SW ל-206
עם מראה כוחני
ותא נוסעים... שונה
וגם ה-307 סטיישן
עם מראה קצת שמרני יותר
וסביבת נוסעים ייעודית
ויש גם מונית...
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים