שתף קטע נבחר

העולם שייך לקטנות

כוכבות התערוכה בפרנקפורט 2001 יהיו המכוניות הקטנות. וכל היצרנים אופטימיים

כמו בכל תערוכת רכב, גם בגדולה שבהן הנערכת בפרנקפורט יש לא מעט חלומות. הרי אי אפשר בלי כיוונים עתידיים או סתם ספורט ופאר בלתי מושגים. וכך, ניתן יהיה לפגוש בפרנקפורט את מכונית הקונספט R קופה של יגואר, את סדרה 7 הענקית של ב.מ.וו, את הS4 של פורשה, כרעיון של החברה למכונית זולה (יחסית, יחסית), ואת החלום הרטוב מבית למבורגיני.
אבל הבשורה האמיתית המגיעה מפרנקפורט היא שהקטנות חוזרות. ה-C3 של סיטרואן, הפולו של פולקסוואגן והפיאסטה של פורד – כולן מכוונות לאותו השוק, כולן עם תיאבון בריא. למה דווקא קטנות? ובכן…

הקטן גדול יהיה

הקטנות המוצגות בפרנקפורט הן מזן חדש. אמנם קטנות אבל מציעות מרחב פנימי של גדולות. המנועים קטנים וחסכוניים בהתאמה אבל מציעים כוח ויכולת גבוהים מבעבר. והן גם בטוחות יותר. אם בעבר זו הייתה סיבה טובה להימנע מקניית רכב קטן, הרי שהיום מבטיחים היצרנים את מיטב טכנולוגיית הבטיחות הפסיבית, גם במיני-סייז.

אופטימיות

וזו הסיבה שהיצרנים השונים מרשים לעצמם להפגין אופטימיות חסרת גבולות. מכונית חדשה עם תכונות של גדולה ומחיר של קטנה, מיועדת גם לאלו שחשבו עד היום על קומפקטית. הפולו של היום מובילה ובגדול על פני גולף קומפקטית מלפני 10 שנים.
ומכאן מגיעות ההשערות הפרועות. נשיא סיטרואן, קלוד סנטינה, אמר לדוגמה כי החברה מצפה למכירות של כ-300,000 דגמי C3 מדי שנה והגדיר את המכונית כ"חיונית לעתידה של סיטרואן". לא שזה הפריע לפורד לצאת בהצהרות דומות לגבי הפיאסטה החדשה. "היה לנו נתח של 13% בשוק הקטנות שהצטמצם ל-7%. אין סיבה שהמצב לא יחזור לקדמותו עם הפיסאטה החדשה" אמר דייויד ת'רספילד, נשיא פורד אירופה, עם חשיפת הקטנה בפרנקפורט. פורד מתכוונת לייצר כ-280,000 דגמי פיאסטה בשנה הראשונה (וגם למכור אותם).
גורמים בשוק הרכב מאמינים כי לאור הירידה במכירת כלי-רכב באירופה בשנתיים האחרונות, יש מקום סביר להאמין שהקטנות אכן יככבו בטבלאות המכירה בתקופה הקרובה. "ימי השואו-אוף נגמרו" אומרים שם. יצרני הרכב כנראה מאמינים שהם צודקים.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הקטנות. לבית פורד...
פולקסווגן...
וסיטרואן. הכוכבות האמיתיות בפרנקפורט
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים