שתף קטע נבחר

T זה גם תורכיה

טויוטה קורולה החדשה תגיע אלינו מתורכיה. מה יש למנהל המוצר העולמי להגיד על זה

אם המילה אדפרזי נשמעת לכם כמו תורכית, אתם לא טועים. אדפרזי היא עיירה סמוכה לאיסטנבול ושם, במפעל המקומי של טויוטה, תיוצר הקורולה סדאן עבור השוק האירופאי. "יהיו אולי כמה שווקים שיקבלו תחילה את הסדאן מיפן, כמו יוון, אבל הכוונה שלנו ברורה; סופו של דבר אירופה (וגם ישראל, ככל הנראה-א.ש.) יקבלו את הקורולה סדאן מתורכיה" מסביר לי פאביו קפאנו, ממנהלי המוצר באירופה, ומוסיף בחיוך "שזו אולי ההוכחה שהדור השמיני של הקורולה בהחלט מסמן מהפכה".

השפעה אזורית

בטויוטה מתעקשים לציין את ההשפעה האירופאית על הקורולה. "זהו שוק היעד בעל הדרישות הגבוהות ביותר, ולכן נתנו להעדפות האירופאיות להוביל את הפרויקט" מסבירים בטויוטה את הדמיון החיצוני המאכזב לגרסה היפנית. לפי קפאנו, הגרסאות האירופאיות הקומפקטיות היוו את המקור והיפנים הפכו אותן בהמשך לסדאן ולוורסו. כך או כך, גם הוא מציין שבעוד שבגרסת החמש דלתות יש הבדלים חיצוניים (גריל, מכסה מנוע, כנפיים) הרי שהסדאן דומה לאחותה היפנית אפילו מבחינת כיול מתלים.
בכל מקרה, אמורה הסדאן, כך טויוטה, לנגוס רק ב-10% מהמהכירות, כך שחשיבותה באירופה לא גדולה. זו גם הסיבה שהיא לא תקבל את מנוע ה-1.8 ליטר החזק (180 כ"ס) או את מנוע הדיזל מסילה משותפת (110 כ"ס).
למעוניינים נזכיר שהקורולה החדשה תצויד במנוע ה-1.6 ליטר המוכר, תזנק בגרסה האוטומטית למאה קמ"ש ב-11.8 ש' ותגיע למהירות מרבית של 175 קמ"ש . לשם השוואה, גרסת ה-T תייצר 192 כ"ס שיספיקו ל-225 קמ"ש מרביים ו-8.4 ש' מעמידה ל-100 הקלאסיים.
אז יש T שהיא גרסת ספורט ו-T שהיא תורכיה. אבל אל דאגה; קפאנו מבטיח שהאיכות התורכית אינה נופלת מהמקובל בטויוטה.
בכל מקרה, אם לשפוט לפי המכוניות, שהגיעו כמובן מיפן ולא מבריטניה או תורכיה, הקורולה החדשה עשתה צעד חשוב קדימה, הן מבחינת המרחב הפנימי והן מבחינת הגימור וההידור. הגיע הזמן.



לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הקורולה החדשה. תגיע גם אלינו מתורכיה?
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים